• Anonym (Astrid)

Listat om mig på vårdcentral

Hej, jag har listat om mig på vårdcentralen via 1177 första gången som jag gör det. Men jag ser inte om jag fått någon läkare, det står bara vårdcentralen, gjorde inget läkarval heller. Är det fler som listat sig genom 1177 hur gick det för er, hur lång tid får man vänta på att få en läkare och blir man listad direkt eller får man vänta?

• Svar på tråden Listat om mig på vårdcentral
  • Anonym (hh)

Man byter bara vårdcentral. Sedan händer det nog inget förrän den dagen du behöver boka en tid där (så var det iaf för mig). 

• Mor Maria

Förmodligen var det ingen av läkarna på den vårdcentralen som kunde ta emot fler patienter. Hade de kunnat det så hade du fått frågan när du listade dig. 

• Anonym (Y)
    Anonym (hh) skrev 2023-09-05 06:51:32 följande:

Man byter bara vårdcentral. Sedan händer det nog inget förrän den dagen du behöver boka en tid där (så var det iaf för mig). 

Så var det för mig också. Efter första besöket så blev hen "familjens" läkare och den vi får tid hos om vi söker numera.
  • Anonym (Astrid)

Hej, tack för alla svar. Det var en ruta där man kunde skriva vilken läkare man vill ha, men den lämnade jag tom eftersom det inte spelar någon roll. Då är det väll så att jag får någon när jag bokar besök, men har man ändå rätt att få vård om de inte har någon läkare som kan ta emot mig?

Svar på tråden Listat om mig på vårdcentral