Angelica02 skrev 2023-09-07 10:03:52 följande:
Be så hemskt mycket om ursäkt att jag hoppar in här.
Men blir inte riktigt klok på mina ÄL tester.
Jag hade en sjuk stegring 30-31/8 (Tyvärr ingen bild) men första strecket var starkare än andra.
Men nu dagarna efter så testar jag fortfarande positivt på mina test. Det är första gången jag kör med ÄL tester
Som ni ser på bilderna som är från 5/9 och 7/9 så blir ju inte strecket svagare som det blivit för många andra när ÄL är över och tiden går mot mens. Har beräknad mens den 15/9
Hormonet som ÄL-test mäter kan variera under din cykel. Så ibland kan du få starka streck trots att det inte är ägglossning på gång. I ditt fall skulle jag nog rekommendera digitala ägglossningstest 🥰
Sen är det så att vissa personer har en ökning av LH-hormonet i 3-4 dagar, medan vissa bara har ökningen i 12 timmar innan ägglossning sker. Det varierar från person till person.
Det konstiga här är ju att du skriver att du hade en stor ökning både vid månadsskiftet och nu en vecka senare igen? Vet du om testerna blivit svagare däremellan? För att ett ÄL-test ska vara positivt ska ditt streck vara lika starkt eller starkare än kontrollstrecket, vilket jag tycker ditt test från idag är.