• Anonym (Förkrossad)

Han vill inte vara med mig längre men säger samtidigt annat…

Hej Familjeliv. Är så förvirrad.

Min sambo sedan fem år tillbaka har berättat för mig nu att han inte vill vara med mig längre. Han säger att han inte vet vem han är och att han måste ta reda på det, vilket jag kan förstå. Han har mått extremt dåligt detta året och jag har följt med på den resan. 

Jag trodde bara att han kunde hitta tillbaka till sig själv och samtidigt bevara vår relation, men det går inte säger han. Han vill vara själv och säger att han inte vill vara med mig. Detta samtidigt som han säger att han älskar mig, att han inte tappat några känslor.. Jag har bett honom att vara rak och ärlig om så är fallet, men han håller fast vid att han älskar mig och är lika kär men att han inte vill längre. Han vill inte ge det en chans. 

Att man gör slut trots att man älskar varandra för att det helt enkelt inte går längre vet jag, men att säga att man inte VILL vara med den man älskar förstår jag inte. Det hade varit så mycket skönare på något sätt att höra att han verkligen vill vara med mig men att det inte funkar. 

Någon som varit med om samma sak? Vill heller inte hoppas på att det ska bli vi i framtiden när han ordnat med sitt, men är samtidigt på något själviskt sätt rädd för att han inte ska ångra sitt liv utan mig. 

• Svar på tråden Han vill inte vara med mig längre men säger samtidigt annat…
  • Anonym (Tyvärr)

Man kan älska någon i grader vet du. Han älskar dig men inte 10/10 som man skulle förvänta sig av en livspartner (eller nära därpå iaf) utan han kanske snarare ligger på 6/10 eller nåt. Så visst, han "älskar" dig säkert men inte tillräckligt för en relation. Acceptera, tro på och förstå vad han säger: han vill inte vara med dig. Ni ska inte vara ett par längre och medan han "hittar sig själv" så ska ni gå skilda vägar och leva era liv på varsitt håll. Det betyder att ni bryter kontakten och du lever på som att ni aldrig blir ett par mer, för antagligen lär ni inte bli det heller.

Svar på tråden Han vill inte vara med mig längre men säger samtidigt annat…