• mangoraja18

Andra föräldern ljuger i mitt namn

Andra föräldern har nyligen fått en orosanmälan på sig, med detta så ringer en vän till mig någon vecka senare och frågar om jag är arg på anmälaren "då min Vän vet vem anmälaren är" eftersom föräldern som blivit anmäld hotar anmälaren att jag skulle vara rosen rasande på denna person samt att jag skulle ha polisanmält denna person pga anmälan. Jag vet dock ingenting om vem anmälaren är och har inte hotat någon. Fråga är då vad jag bör göra med denna information?

Mitt barns andra förälder som jag ej har en relation med hotar folk med polisanmälan samt talar om att jag är väldigt arg på en person utan mitt vetande? denna person använder mig som ett verktyg för att hota folk utan mitt samtycke....

anmälan i sig är oviktig angående min fråga.

• Svar på tråden Andra föräldern ljuger i mitt namn
  • Anonym (111)

Det är väl bara att säga att "nej jag är inte arg på någon. Jag vet inte ens vem anmälaren är". Då får din vän veta det och du kan även be denne att sprida det om andra undrar, 

Du kan inte göra något direkt åt att den andra föräldern går runt och pratar strunt. Blir det en utredning av anmälan så får du ju prata med Soc, så kan du tala om där att hen ljuger. De är nog rätt vana vid alla typer av folk. 

• Anonym (Instabil?)

Ditt ex låter lite instabil? Men till frågan om vad du ska göra med informationen. Prata med din vän? Så mycket mer kan du nog inte göra.

• Anonym (Nachos)

Rykte och anseende är väl en sak, där kan tyvärr människor skada varandra utan att vi kan förhindra det helt, har kanske varit så sedan tidernas begynnelse.

Men det är mycket osannolikt att du kan bli dömd för hot om det inte är du som hotat.

Sen så kanske vännen snokar samt att du inte vet sanningshalten eller hur mycket som misstolkats eller förvrängts.

Jag skulle själv sagt till vännen att jag inte har något med detta att göra alls och inte är intresserad av vad hon håller på med.

Svar på tråden Andra föräldern ljuger i mitt namn