Tuff inskolning på skolan..
Någon annan som har haft en tuff inskolning av sina barn i förskoleklass tro?
vår dotter började 3 dagar på fritids innan själva skolan satte igång och jag fick knappt gå 1 meter utan att hon tittade efter vart jag var. Nu har det gått 2 veckor i skolan och hon har det så fruktansvärt jobbigt. Eftersom att flera pedagoger blivit sjuka nu i början så har det mest varit vikarier där, varenda gång som hon känt att någon ?fröken? känts trygg att vara med så blir de sjuka/är lediga/slutat etc. Hon har vänner med sig i klassen från förskolan men det verkar inte spela så himla stor roll.
eller jo det gör det ju så klart, men jag måste vara med överallt. Nu har hon fått testa att vara med i den andra klassen i 2 dagar för att se om det kan funka bättre, pytte lite kanske..
jag känner mig så låst då jag inte riktigt kan gå den lite ?hårdare vägen? och lämna henne hos en trygg och bra pedagog och gå till jobbet då de inte har någon som hon lärt känna något ännu..
man ska inte jämföra med andra men det är bara jag som sitter där dag in och dag ut av allas föräldrar. Jag har smitit iväg ibland när de ätit lunch och ätit snabbt Bara.
lunchen vågar hon knappt gå på, knappt så hon går in där överhuvudtaget om inte någon fröken lyckas få med henne annars blir det ingen lunch..
hon vill inte gå på toaletten, hämta saker på fritids, hämta saker i hallen ja men allt. Hon är så oerhört osäker på allt..
leker med sina kompisar på rasterna och har kul, men så fort de byter ämne så kommer paniken/oron igen.
vad gör man liksom?!
Man behöver ju gå och jobba..
någon som har lite tips och råd? ❤️