Du ska absolut skriva samboavtal. Vänd dig till jurist, Lawline eller Lexly. Du hittar dem lätt på nätet. Under den relativt korta tid jag varit medlem här har jag läst om många olyckliga kvinnor som blivit blåsta, förhållanden som tagit slut, pengarna likaså. Ibland har killarna tagit lån i flickvännernas namn, lån som är svåra att bestrida eftersom killarna har loggat in sig med flickvännernas Bank-id. Håll noga koll på dina koder! Se till att lösenorden är säkra! Placera dina pengar, skaffa en rådgivare på en bank, se till att statlig garanti gäller om du har pengar på ett konto. Den summa du anger skulle jag till större delen placera i aktier och fonder, diskutera med din bankman. Det är sorgligt att läsa om dessa kära och lyckliga kvinnor vars tillvaro sedan rasar. I många fall har det rört sig om killar som bara vill ha sin PUT för att sedan sticka men som passar på att sko sig ekonomiskt innan de gör sorti. En annan välkänd kategori är fast i spelberoende och en tredje är alla de killar som flyttar in i sina flickvänners bostäder utan att bidraga med något, inte ens ett vinglas eller en tallrik men som ska ha tillgång till ett helt välutrustat hem. Ja, och så har vi gruppen som aldrig bryr sig om att söka arbete, flyttar in hos flickvännerna, men inget arbete är fint nog så de föredrar att leva på sin sambo, helt enkelt. Alldeles nyligen läste jag en sådan tråd. Summa summarum: Skriv kontrakt! Var kommer min misstänksamhet ifrån? Från Familjeliv!