• Olga88

    Varför är det så svårt?

    Jag och min man har under 2 år försökt bli gravida. Jag är 35 och han 32. Jag har tidigare aldrig varit gravid och min man har aldrig gjort någon annan gravid tidigare. Ingen av oss har haft någon könssjukdom.

    Vi har genomgått utredning som inte visar något fel på oss båda, han har bra antal spermier och jag AMH 3,0.

    Ska vid nästa mens påbörja vår IVF-behandling. Förutom min ålder så har jag fortfarande så svårt att förstå vad det är som är ?fel? med oss som gör att det inte blir något barn. Bortsett från min ålder så har jag förstått att det kan bero på äggens kvalitet, vilken kan framkomma under första IVF-försöket.

    Har någon annan varit med om samma sak där det under IVF-resans gång framkommit någon annan alternativ förklaring?

  • Svar på tråden Varför är det så svårt?
  • Rockbrud

    Har inget att tillägga annat än att ni låter ungefär som oss. De e väl därför det just heter oförklarligt barnlösa. Det vore ju lättare att greppa om man hade ngt konkret fel men ibland så fungerar det bara inte. Vi har också gjort utredning o börjar ivf i oktober. 

  • Olga88

    Nej det är liksom svårt att acceptera att det bara är så. Hoppas det går bra för er. Vi kommer också påbörja ivf i oktober, är så nervös/hoppfull/ledsen om vartannat för man inte vet vad man har att vänta. 

Svar på tråden Varför är det så svårt?