Vilket namn är finast?
Vi väntar en flicka i november och har beslutsångest ang namn. Önskar därför lite input.
Vi väntar en flicka i november och har beslutsångest ang namn. Önskar därför lite input.
Juni, utan e.
Bonnie, tänker på bunny.
Bianca... Ingrosso.
Chloé, när ska ungen lära sig att skriva sitt namn korrekt? Dessutom, om hon åker till Gotland så betyder hennes (uttalade) namn "klon". Alltså den bestämda formen på klo.
Ännu värre med Zoey, som på vår dialekt betyder "son", den bestämda formen på so. (Sugga.)
Juni möjligtvis, jag gillar månadsnamn - men varför e på slutet? Det tillför inget på svenska och ser bara onödigt ut.
Bonnie - låter som ponny, fast du är nästäppt
Bianca - ingrosso? Nej tack
Chloe- nä
Juni utan e på slutet. Kort och fint!
För förtydligande: jag undrar alltså vilket av de namn jag föreslagit som ni tycker är finast. Vad ni tycker om stavningen är jag mindre brydd om, likaså vad ?zoey? betyder på gotländska.
Bonnie finast. Bonnie lass😊
Juni ok(håller med andra om att en extrabokstav är konstigt)
bianca och Chloe gillar jag minst. chloe är svårt med uttalet i Sverige.
Bonnie är det enda av dom namnen jag gillar. Egentligen är Bianca helt ok men associationen till Bianca Ingrosso gör att jag inte själv skulle välja det.
Röstade på Junie, det är flickaktigt, ljuvt och fint. Drar tankarna till juni, den finaste månaden: försommarmånaden, med 6 juni + midsommarafton!
I andra hand Chloë, men då tycker att det ska stavas precis så och inte Chloé. Ett stiligt namn från den klassiska litteraturen - men frågan är om det inte blir för svårstavat och svåruttalat i Sverige? Särskilt bland barnen?
Bonnie är hemskt, det är ett simpelt smeknamn, inte ett riktigt namn.
Bianca drar tankarna till den trashiga Bianca Wahlgren som talar ut om sitt sexliv i detalj överallt. Det vill du väl inte? Det är dessutom ett italienskt namn, så det blir konstigt om ni inte har något italienst ursprung eller anknytning. Jag tycker dessutom personligen att det är fult även på en italiensk flicka. Det finns finare italienska namn i så fall, t.ex. Francesca, Benedicte...
Juni möjligtvis, jag gillar månadsnamn - men varför e på slutet? Det tillför inget på svenska och ser bara onödigt ut.
Men herregud, kan ni inte bara skriva vilket namn ni tycker är finast eller inte svara alls? Det är ju inte direkt som att TS tänker döpa sitt barn till Satan him self?
Man borde få veta vad en del av er heter så man inte döper barnet till det och riskerar att påminnas om besserwissermorsor på nätforum som beter sig illa.
Till TS: jag tycker Junie är finast och att barnet förmodligen inte kommer få livslånga men om du stavar med e på slutet 😉
Men herregud, kan ni inte bara skriva vilket namn ni tycker är finast eller inte svara alls? Det är ju inte direkt som att TS tänker döpa sitt barn till Satan him self?
Man borde få veta vad en del av er heter så man inte döper barnet till det och riskerar att påminnas om besserwissermorsor på nätforum som beter sig illa.
Till TS: jag tycker Junie är finast och att barnet förmodligen inte kommer få livslånga men om du stavar med e på slutet 😉