• Anonym (C)

Snälla finns det någon uppe som kan hålla mig sällskap?

Vaknade med sån ångest och har ingen att prata med.

• Svar på tråden Snälla finns det någon uppe som kan hålla mig sällskap?
  • Anonym (Hej)

Hoppas att du känner dig bättre. 
    Mitt tips, ring 1177 så kan de hänvisa eller ring jourhavande medmänniska.  www.jourhavande-medmanniska.se/
    Brukar du känna så eller hänt något särskilt 

• Anonym (C)
    Anonym (Hej) skrev 2023-08-30 06:18:25 följande:

Mitt tips, ring 1177 så kan de hänvisa eller ring jourhavande medmänniska.  www.jourhavande-medmanniska.se/
    Brukar du känna så eller hänt något särskilt 

Vill inte prata i telefon med folk jag inte känner... försökte ringa en vän som alltid sagt att jag ska ringa om jag mår dåligt oavsett tid på dygner, men fick mest höra att jag väckte honom och fick bara dåligt samvete för det...

Det är väldigt mycket nu och har varit under lång tid. Ligger i skilsmässa, exet har sålt huset och lyckas jag inte få något annat blir jag hemlös i november... och då tar han barnen. Barn han inte ens är snäll mot... jag kan ju inte göra något åt det heller, för enda stället jag skulle kunna bo på ligger i en helt annan stad och dit kan jag inte ta barnen utan hans godkännande... och har inga bevis på hur han är mot barnen och varit mot mig i alla år...
  • Anonym (Medmänniska)

Stackare vad svårt du har det 
    Har du ingen som kan stötta dig i detta.
    Ta hjälp 
    Visa dig sårbar. 

• Anonym (Slås_av)

Slås av hur många som hänvisar till hjälpinstanser idag istället för att visa att de är medmänniskor och bryr sig.

När sådana människor själva får problem och ett sämre mående förväntar de sig att folk ska finnas där för dem i deras omgivning.

Men så länge det är andra som har problem ska de söka hjälp och "ta hand om sin egen skit".

Fy vilket egoistiskt och oempatiskt samhälle vi fått.

Till TS, hoppas du mår bättre nu, och jag finns här om du behöver prata :)

• Anonym (Y)
    Anonym (C) skrev 2023-08-30 06:24:19 följande:
    Vill inte prata i telefon med folk jag inte känner... försökte ringa en vän som alltid sagt att jag ska ringa om jag mår dåligt oavsett tid på dygner, men fick mest höra att jag väckte honom och fick bara dåligt samvete för det...

Det är väldigt mycket nu och har varit under lång tid. Ligger i skilsmässa, exet har sålt huset och lyckas jag inte få något annat blir jag hemlös i november... och då tar han barnen. Barn han inte ens är snäll mot... jag kan ju inte göra något åt det heller, för enda stället jag skulle kunna bo på ligger i en helt annan stad och dit kan jag inte ta barnen utan hans godkännande... och har inga bevis på hur han är mot barnen och varit mot mig i alla år...
    Det finns chatt, typ jourhavande medmännniska och sådant till nästa gång.
    Avseende boendet så får du ligga på nu, du har inte tid att vänta. Antar att du letar lägenhet? Sök hyresvärdar eller privatvärdar på blocket. Varför skulle han inte tillåta att du flyttar till en annan stad, är det långt?

Har du arbete, fast inkomst? Har du möjlighet att få lån via banken?
    Prata med din kommun om de kan hjälpa dig med bostad för barnens skull, eventuellt få förtur i en bostadskö om du inte kan hitta en privatvärd själv.

Det blir bra ska du  se och då kommer du kunna sova bättre.
  • Anonym (Jag med!)
    Anonym (Slås_av) skrev 2023-08-31 11:17:51 följande:

Slås av hur många som hänvisar till hjälpinstanser idag istället för att visa att de är medmänniskor och bryr sig.

När sådana människor själva får problem och ett sämre mående förväntar de sig att folk ska finnas där för dem i deras omgivning.

Men så länge det är andra som har problem ska de söka hjälp och "ta hand om sin egen skit".

Fy vilket egoistiskt och oempatiskt samhälle vi fått.

Till TS, hoppas du mår bättre nu, och jag finns här om du behöver prata :)

Tänkte PRECIS samma sak.

Finns också här om du vill skriva av dig, TS.
Svar på tråden Snälla finns det någon uppe som kan hålla mig sällskap?