• Anonym (Kungen)

Valde att ta slut en distans relation och saknaden är enorm

Upp över öronen förälskad och kär 🥰 
    hon var kvinnan för resten av mitt liv?.

Men efter 3 års pendlande gav jag upp?

nu har det gått snart ett år och jag hittar ingen som kan matcha henne?.

?vad skulle ni ha gjort?

• Svar på tråden Valde att ta slut en distans relation och saknaden är enorm
  • Anonym (tjej)

3 år?
    Jag fixade ett år sen flyttade jag till honom, bära eller brista...tyvärr brast det.
    Vad gjorde att ingen av er flyttade?
    Varför måste kvinnor matchas mot henne?

• Anonym (Kungen)

Vi hade båda barn som fortfarande gick/går i skolan och vi ville inte bryta upp deras rötter och trygghet och det som blev spiken i kistan var att förutom, att avståndet var ca 10 mil så tackade hon ja till ett jobb ytterligare 10 mil bort. 

Själklart måste inte andra kvinnor ?matchas? mot henne men ingen har levt upp till det jag söker?. Hon hade allt? förutom närheten 😉

• Anonym (?)

Ja du, det finns väl inte så mycket annat att göra än att fortsätta leta. Eller vad menar du att alternativen skulle vara? Om du vill hitta någon är det väl bara att fortsätta liksom.

• Anonym (tjej)
    Anonym (Kungen) skrev 2023-08-28 20:28:17 följande:

Vi hade båda barn som fortfarande gick/går i skolan och vi ville inte bryta upp deras rötter och trygghet och det som blev spiken i kistan var att förutom, att avståndet var ca 10 mil så tackade hon ja till ett jobb ytterligare 10 mil bort. 

Själklart måste inte andra kvinnor ?matchas? mot henne men ingen har levt upp till det jag söker?. Hon hade allt? förutom närheten 😉

Nytt jobb 10 mil bort? 
    Pendlar hon 10 enkel väg?
  • Anonym (Mammatill3)

Distans är tär och med barn är det inte så enkelt.  Vi hade en distansrelation i nästan fem år innan vi kände att vi inte orkade längre. med barn med i bilden så bosatte vi oss mellan våra städer och skjutsade barnen åt varsitt håll några år. Nu har vi bara en som bor kvar hemma men de åren var värt allt pendlande. 

• Ascendere
    Anonym (Kungen) skrev 2023-08-28 18:22:41 följande:
    Valde att ta slut en distans relation och saknaden är enorm

Upp över öronen förälskad och kär 🥰 
    hon var kvinnan för resten av mitt liv?.

Men efter 3 års pendlande gav jag upp?

nu har det gått snart ett år och jag hittar ingen som kan matcha henne?.

?vad skulle ni ha gjort?

Jag skulle ha gått till gymmet
  • Anonym (Kimchi)

Hur ser hon på saken då? Vad var hennes intension och dröm om ert förhållande? Kan ni göra en omstart? Om inte så behöver du bearbeta och lägga undan det. Du kommer aldrig att hitta en annan kvinna så länge du fortfarande har känslor och idealiserar henne. Gå vidare och gör det ordentligt. 

Svar på tråden Valde att ta slut en distans relation och saknaden är enorm