• PillanPannkaka

Säga upp lägenhet?

kan man ångra eller säga upp hyreslägenhet som jag skrivit under? 
    Det är nyproduktion med inflytt 2023-12-01. Jag skrev på 2023-08-23. 
    Det står 3 månaders uppsägning samt
    "Uppsägning ska ske skriftligen tidigast till månadsskifte som inträffar närmast efter tre månader från uppsägningen. Uppsägning ska ske skriftligen minst 3 månader före hyrestidens utgång." 

Kan jag alltså säga upp den nu? eller är jag bunden till något? 
    Det är ett skumt företag som inte ens går att nå via tel. 

Har inte sagt upp min nuvarande hyreskontrakt heller och vill inte flytta in i nya, känner mig lurad bara. Och har extremt mycket ångest. 

• Svar på tråden Säga upp lägenhet?
  • Anonym (Hin håle)

Ja det borde du ju definitivt kunna!

• Anonym (X)
    PillanPannkaka skrev 2023-08-28 09:02:30 följande:
    Säga upp lägenhet?

kan man ångra eller säga upp hyreslägenhet som jag skrivit under? 
    Det är nyproduktion med inflytt 2023-12-01. Jag skrev på 2023-08-23. 
    Det står 3 månaders uppsägning samt
    "Uppsägning ska ske skriftligen tidigast till månadsskifte som inträffar närmast efter tre månader från uppsägningen. Uppsägning ska ske skriftligen minst 3 månader före hyrestidens utgång." 

Kan jag alltså säga upp den nu? eller är jag bunden till något? 
    Det är ett skumt företag som inte ens går att nå via tel. 

Har inte sagt upp min nuvarande hyreskontrakt heller och vill inte flytta in i nya, känner mig lurad bara. Och har extremt mycket ångest. 

Du kan alltid testa, men jag tror inte du kan säga upp den förrän ditt kontrakt börja gälla, eller rättare sagt, uppsägningstiden räknas tre månader från den 1/12. 
  • Anonym (Hin håle)
    Anonym (X) skrev 2023-08-28 11:19:52 följande:
    Du kan alltid testa, men jag tror inte du kan säga upp den förrän ditt kontrakt börja gälla, eller rättare sagt, uppsägningstiden räknas tre månader från den 1/12. 
    Tveksamt, uppsägningstiden borde rimligtvis beräknas från den dagen man säger upp lägenheten. 
  • Anonym (S)

Har du tur borde det gå bra. Tror hyresvärden hellre bryter ditt kontrakt än att låta dig stå på lägenheten i 3 månader för att sedan flytta ut. Blir myvket onödigt jobb för dom med beikningar, skriva på papper mm... Så hittar dom en ny hyresgäst borde det inte vara några problem men gör dom inte det får du nog betala 3 månadshyror ändå 

• Anonym (X)
    Anonym (Hin håle) skrev 2023-08-28 12:05:41 följande:
    Tveksamt, uppsägningstiden borde rimligtvis beräknas från den dagen man säger upp lägenheten. 
    Jag tänker att det räknas tidigast från den dagen kontraktet gäller. Men vi får hoppas att det är fel. 
  • Anonym (Hin håle)
    Anonym (X) skrev 2023-08-28 14:15:44 följande:
    Jag tänker att det räknas tidigast från den dagen kontraktet gäller. Men vi får hoppas att det är fel. 
    Har ibte kontraktet börjat gälla borde det ibte heller finnas tid för uppsägning. 
  • Anonym (Hin håle)
    Har inte kontraktet börjat gälla borde det inte heller finnas tid för uppsägning. 
Svar på tråden Säga upp lägenhet?