Ni förälder med äldre barn hade ni skaffat fler barn om ni fick gå tillbaka i tiden?
Ni förälder med äldre barn hade ni skaffat fler barn om ni fick gå tillbaka i tiden?
Och varför?
Och varför?
Skulle nöjt mig med två och inte fyra som det blev.
Jag har 18 år mellan mina barn och är helnöjd med det.
Båda är vuxna idag, 22 och 40. Själv är jag 55.
Jag är nöjd med mina tvillingar men hade gärna sluppit att försöka i 5 år för att få dem.
Har flera barn och helt ärligt - en till eller en färre hade inte spelat någon jättestor roll. Även om jag såklart aldrig hade velat välja bort en enda av våra barn, nu när vi känner dem. Jag menar mer att hade vi inte fått yngsta barnet så hade vårt liv ändå varit sig likt, och hade vi fått en till så hade nog livet också varit sig ganska likt (förutsatt att barnet inte varit sjukt, funktionsnedsatt eller så).
Ingen vits med att tänka så, det fanns säkert en anledning till att ni inte skaffade fler barn då.
Ingen vits med att tänka så, det fanns säkert en anledning till att ni inte skaffade fler barn då.
Har en fantastiskt 9-åring, och hade gärna haft en till, men jag blir inte gravid trots 7 års försök, utredningar och behandlingar. Så det blir en, vi är superglada och tacksamma över det, men visst skär det i hjärtat vid tanken på att vi aldrig fick en till.
Har två äldre tonåringar, 3 år mellan dem. Hade inte skaffat fler om jag fick tillbaka i tiden. Två är perfekt. Eller jag hade gärna haft fler barn, men inte orkat med allt som kommer extra, fler träningar och matcher att köra till, handla mer, tvätta mer, laga mer mat, fler skolmöten, mer logistik helt enkelt. Så två är lagom.
Kluven. Hade velat ha ett syskon för min sons skull. Men samtidigt är jag inte en utpräglad barnmänniska och ingen naturbegåvning som förälder, så två ungar kanske jag inte klarar av lika bra.
Intressant fråga. Ville egentligen gärna ha fyra barn men förutsättningarna var inte rätt för det. Så med samma förutsättningar hade jag gjort samma val igen och stannat på tre. Med dagens kostnads- och ränteläge har det nog varit tufft ekonomiskt med en till. Tonåringar kostar. Som det är nu reder vi oss och vi har råd att låta barnen hålla på med sina sporter vilket känns viktigt.
Och varför?
Om jag skulle gå tillbaka i tiden skulle jag väntat med att skaffa mina 2 första barn, vara mer kräsen av val av man. Tyvärr hade jag alldeles för låga krav på den mannen vilket ställt till problem i efterhand. En våldsam man, barn som får uppleva en separation med föräldrarna osv... Hade gärna sluppit det och sluppit utsätta 2 oskyldiga barn till detta. Men man blir klokare med åren. Dock älskar jag dessa barn men om jag aldrig skaffat dom så skulle jag inte saknat dom. Med rätt man kan jag ha flera barn. Tänker att det viktiga inte är hur många barn man skaffat i yngre år utan vem man skaffar dom med.
Aldrig i livet skaffat fler när barnen äntligen blivit mer självständiga
är så mycket roligt att ta tag i och vad jag vet har vi bara ett liv
vill göra mer än byta blöjor torka snor läsa läxor och sljutsa hit och dit
älskar de barn jag har men 1 omgång räcker
Och varför?
Aldrig i livet skaffat fler när barnen äntligen blivit mer självständiga
är så mycket roligt att ta tag i och vad jag vet har vi bara ett liv
vill göra mer än byta blöjor torka snor läsa läxor och sljutsa hit och dit
älskar de barn jag har men 1 omgång räcker