• skumtellerinte

Aldrig skickat hjärtan

Detta är absolut fel kategori men skit samma.
    Jag är en 18 årig tjej som går sista året på gymnasiet, idag på vår lunch sa min kompis "jag skicka inget hjärta till min mamma igår jag känner mig lite dum" och då sa jag "men vadå jag skickar aldrig hjärtan till min mamma" och då tyckte ju de att jag var helt dum i huvudet, jag gick igenom mina sms med min mamma och såg att senaste hjärtat jag skicka va i september 2018. Jag har heller aldrig heller sagt till min amma att jag älskar henne och jag har aldrig asså aldrig ringt henne. Är detta jätte skumt? Är det fler som känner igen sig? 

• Svar på tråden Aldrig skickat hjärtan
  • Anonym (Också mamma)

Det är ju väldigt olika hur man är i olika familjer. I vissa familjer säger man "älskar dig" varje dag och i andra säger man det aldrig. Huvudsaken är ju att kärleken finns där. Känner du dig älskad av din mamma och älskar du henne? 

Ibland kan det vara bra att säga det för att man vill att den andra ska veta hur man känner. 

• skumtellerinte
    Anonym (Också mamma) skrev 2023-08-22 14:58:48 följande:

Det är ju väldigt olika hur man är i olika familjer. I vissa familjer säger man "älskar dig" varje dag och i andra säger man det aldrig. Huvudsaken är ju att kärleken finns där. Känner du dig älskad av din mamma och älskar du henne? 

Ibland kan det vara bra att säga det för att man vill att den andra ska veta hur man känner. 

Jag vet faktiskt inte om jag känner mig älskad eller älskar henne. Men vi har aldrig haft en bra relation, jag tycker det är jobbigt att träffa henne.
  • Anonym (Också mamma)
    skumtellerinte skrev 2023-08-22 15:01:50 följande:
    Jag vet faktiskt inte om jag känner mig älskad eller älskar henne. Men vi har aldrig haft en bra relation, jag tycker det är jobbigt att träffa henne.
    Nämen då ska du ju inte säga det, eftersom du inte känner så. Jag hoppas det finns andra vuxna i ditt liv som älskar dig och som du känner dig bekväm med. 
  • Anonym (L)

Jag är jättenoga med att säga till mitt barn att jag älskar henne varje dag. Men min egen mamma däremot har jag inte en bra relation med och jag älskar henne inte och vi skickar inga hjärtan etc. Önskar att det inte var så, men det är inte aktuellt.

• Anonym (Äldsta dottern)

Har aldrig sagt det till henne och kommer aldrig säga det. Älskar henne inte så varför skulle jag? 
    Umgås av tvång.

Svar på tråden Aldrig skickat hjärtan