• wyvern

Säkra områden i Tyreso med barn?

I apologize in advance, I'm bad at Swedish...We want to buy an apartment and look into a new area around Barrskogsvägen.Please looks really nice, but across the road there are streets like Granitvägen and Mellanbergsvägen.On the other side is Trollbacken, which looks good.Would you recommend the area?It looks beautiful, with a park and lots of trees.Thanks!

• Svar på tråden Säkra områden i Tyreso med barn?
  • sextiotalist

Trollbäcken, Fårdala, Krusboda.
    Inget fel på Granitvägen heller.
    Även om det inte ligger långt från mellanbergsvägen.

• LFF
    wyvern skrev 2023-08-22 09:47:59 följande:
    Säkra områden i Tyreso med barn?

I apologize in advance, I'm bad at Swedish...We want to buy an apartment and look into a new area around Barrskogsvägen.Please looks really nice, but across the road there are streets like Granitvägen and Mellanbergsvägen.On the other side is Trollbacken, which looks good.Would you recommend the area?It looks beautiful, with a park and lots of trees.Thanks!

Ja, det är ett bra område där. Det är inget fel på vare sig Mellanbergsvägen eller Granitvägen (Granitvägen har också bostadsrätter för den delen). Där det möjligen har varit stökigt är runt Granängsringen men även där har det lugnat ner sig. 

Bergfotens skola och Hanvikens skola är båda bra F-6 skolor. 

Har bott både på Granbacken, Kryddgårdsgränd och numera ner mot Tyresö Strand. Har aldrig känt mig otrygg genom åren. Tyresö är en bra och trevlig kommun med nära till skog och vatten.
  • sextiotalist
    LFF skrev 2023-08-22 10:33:18 följande:
    Ja, det är ett bra område där. Det är inget fel på vare sig Mellanbergsvägen eller Granitvägen (Granitvägen har också bostadsrätter för den delen). Där det möjligen har varit stökigt är runt Granängsringen men även där har det lugnat ner sig. 

Bergfotens skola och Hanvikens skola är båda bra F-6 skolor. 

Har bott både på Granbacken, Kryddgårdsgränd och numera ner mot Tyresö Strand. Har aldrig känt mig otrygg genom åren. Tyresö är en bra och trevlig kommun med nära till skog och vatten.
    Såg min gamla lägenhet, då hyres nu bostadsratt, till salu för ett tag sedan 
  • LFF
    sextiotalist skrev 2023-08-22 20:18:58 följande:
    Såg min gamla lägenhet, då hyres nu bostadsratt, till salu för ett tag sedan 
    Ja, det är många år (10+) sedan nu som Akelius gav Granitvägen, Mellanbergsvägen och Granbacken valet att ombilda. Men det var bara Graniten som lyckades komma överens.
Svar på tråden Säkra områden i Tyreso med barn?