• Anonym (Lyckad eller ej)

Är jag sexuellt lyckad eller misslyckad?

Efter en lång olycklig relation då jag suktat efter de sexuella äventyr man kunnat läsa om här på FL, så har jag nu fått uppleva saker som för några år sedan uppfattats helt overkliga. Samtidigt som jag inte lyckats med vad som framställs som normalt. Så jag kan inte bestämma om jag ska känna mig som sexuellt lyckad eller misslyckad man. (Varför det spelar roll vore ett ämne för en annan tråd.)

Jag har å ena sidan
    Legat med två olika kvinnor samma dag, vid mer än ett tillfälle

Legat med tre olika kvinnor på en vecka, vid mer än ett tillfälle

Haft ihop det med flera upptagna kvinnor, oftast med dem drivande (Moraliska aspekten är en annan tråd)

Utan att be om det fått avklädda bilder skickade till mig av andra kvinnor medan jag varit i relation

Å andra sidan har jag:
    Aldrig ens varit i närheten av en Tinderdejt

Aldrig ens varit i närheten av att släpa hem någon från krogen

Inte kommit upp i genomsnittliga 15 sexpartners (på det dryga året jag varit skild)

Är jag någon att vara avundsjuk på (för andra än incels), eller är jag snarast patetisk/misslyckad som inte lyckas få ONS på normalt vis???
  • Svar på tråden Är jag sexuellt lyckad eller misslyckad?
  • Anonym (sexuellt olyckad? :))
    Anonym (Lyckad eller ej) skrev 2023-08-20 09:27:33 följande:
    Är jag sexuellt lyckad eller misslyckad?
    Efter en lång olycklig relation då jag suktat efter de sexuella äventyr man kunnat läsa om här på FL, så har jag nu fått uppleva saker som för några år sedan uppfattats helt overkliga. Samtidigt som jag inte lyckats med vad som framställs som normalt. Så jag kan inte bestämma om jag ska känna mig som sexuellt lyckad eller misslyckad man. (Varför det spelar roll vore ett ämne för en annan tråd.)
    Jag har å ena sidan
    Legat med två olika kvinnor samma dag, vid mer än ett tillfälle

Legat med tre olika kvinnor på en vecka, vid mer än ett tillfälle

Haft ihop det med flera upptagna kvinnor, oftast med dem drivande (Moraliska aspekten är en annan tråd)

Utan att be om det fått avklädda bilder skickade till mig av andra kvinnor medan jag varit i relation
    Å andra sidan har jag:
    Aldrig ens varit i närheten av en Tinderdejt

Aldrig ens varit i närheten av att släpa hem någon från krogen

Inte kommit upp i genomsnittliga 15 sexpartners (på det dryga året jag varit skild)

Är jag någon att vara avundsjuk på (för andra än incels), eller är jag snarast patetisk/misslyckad som inte lyckas få ONS på normalt vis???
    Jag vill inte kalla dig sexuellt misslyckad eller lyckad men du verkar ha en viss förmåga för att hamna i saker som kan orsaka sexuell olycka.

Legat med 2 olika samma dag? Potentiellt väldigt olyckligt/riskabelt. Kvinnorna kan korsa varandra, möts och du riskerar förlora bägge. "Den som gapar efter mycket" Det är riskabelt. Ena dagen kung som har två olika på samma dag, nästa dag dumpad av inte en utan två och sitta och gråtrunka i sin ensamhet. 

Upptagna kvinnor. Det där kan bli väldigt olyckligt, det finns bedragna män som hade kunnat ta ut aggressionen på dig. Kan bli värre än att få stryk med. Är en av damernas man tex. någon serbisk maffiaboss så blir det värre än ett blått öga.

Nakenbilder som upptagen är ju bara irriterande. Ju snyggare tjej som skickat dem ju värre är det. Vad skall man göra med det som upptagen om man inte är en sån som vänstrar? Är bara ledsamt att få och får en att tvivla på sin relation. Kanske tänka på ett för snålt sexliv och hur det kunde vart om man saknade moral. bara sorgligt. 
  • Man i norr

Hur går det till då när du träffar dom på ?onormalt vis??
    Hur får du kontakt med dem och varför duger inte det sättet? 
    Du glömde att berätta det..

• linani

Sånt märkligt begrepp, "sexuellt lyckad". 

Du är ju attraktiv nog att vilja ligga med, så det måste väl vara positivt för dig själv? 

I övrigt tänker jag att "lyckad" i så fall mer handlar om huruvida sexet är en bra upplevelse eller ej. Om ni båda njöt, vågade leva ut, visa er sårbarhet och era fulla begär. Och inte minst: var det sexuella relationer som kändes meningsfulla?

Hur man träffades känns helt irrelevant i sammanhanget.

• Västernorrlandskillen

För mig låter det jättekonstigt att gradera sex på det sättet över huvud taget. Kvantitet med många sexpartners är inget som jag strävar efter. Kvalitet med rätt sexpartner slår mycket högre. Visste inte ens att 15 sexpartners på ett år var någon slags norm. Vad gör man i så fall om den tredje eller fjärde under året visar sig vara helt underbar, söker man vidare ändå?

• Anonym (L)

Vad menar man med att man är sexuellt lyckad? Har aldrig hört det förut. Men i så fall skulle jag nog anses misslyckad då ingen någonsin velat ligga med mig.

• Anonym (Örk)

Vilken äcklig syn på sex och kvinnor du verkar ha om du tror att man är lyckad för man har sex med flera på samma dag eller under en vecka.

Om du är vuxen och har relationer i bagaget är det positivt (då du förhoppningsvis lärt dig något), men någon som ligger runt bara för sakens skull är aldrig attraktiv.

• Anonym (Vad i)

Vaa? Misslyckad eller lyckad sexuellt? Vad är det? Din syn på sex är för mig helt främmande. Låter som ett uppdrag, milstolpar, mål, jämförelser, regler. Men jag vet inte du kanske har en viss syn på sex, att det handlar om att ha så många som möjligt per dag och vecka och genom alla kanaler som bl.a tinder och krogen? Typ nu har du uppnått och gjort och testat allt på alla sätt så nu är du lyckad sexuellt?? Så du menar?

• Anonym (sexuellt olyckad? :))
    Västernorrlandskillen skrev 2023-08-20 11:10:59 följande:

För mig låter det jättekonstigt att gradera sex på det sättet över huvud taget. Kvantitet med många sexpartners är inget som jag strävar efter. Kvalitet med rätt sexpartner slår mycket högre. Visste inte ens att 15 sexpartners på ett år var någon slags norm. Vad gör man i så fall om den tredje eller fjärde under året visar sig vara helt underbar, söker man vidare ändå?

15 sexpartners på ett år är säkerligen en norm för män som har väldigt lätt att få kvinnor. Men det är en specifik grupp. Nog inte en norm för vare sig kvinnor eller övriga män. Träffar en sådan någon han tycker är helt underbar kommer han fortsätta försöka träffa den han anser är underbar samtidigt som han fortsätter träffa andra. Det är en grupp som har notoriskt svårt att välja bort saker. 

Hade de missbrukat mat istället för kvinnor och hittat en dygnet runt ät så mycket du pallar-buffé med jättegod mat hade de ändå gjort spontana avstickare till subway, mcdonalds och ett antal andra restauranger.
  • Anonym (33)

Jag har svårt att förstå sättet du tänker på TS. Jag skulle aldrig skriva en sån text, även om jag som du lämnat en lång relation och sedan dejtat hit och dit.

Ha sex med olika på samma dag eller ha sex med flera olika på samma vecka är väl inte något att eftersträva? Det låter krångligt, stressigt och jag tror att jag skulle blanda ihop vem som sagt vad, vem som vill vad mm. 

"Norm" hur många kvinnor man haft på en viss tid är larvigt. Allas liv är olika. 

• Anonym (Misslyckad)

Allt det du skriver som "lyckat" tycker jag är gränslöst och faktiskt ganska äckligt. Så jag skulle säga att det är riktigt, riktigt misslyckat.

Att du inte lyckats få en Tinderdejt eller kan ragga på krogen är också ganska misslyckat, men i alla fall varken gränslöst eller äckligt.

Så sammantaget skulle jag säga misslyckad.

• Pixie99

Du kan för all del vara den trevligaste mannen i världen, men av ditt inlägg framstår du dessvärre inte så. Jag vill inte klanka ner på dig eftersom jag förstår att det var lite av en revansch för dig att kunna skryta om dina sexuella eskapader, men att starta den här tråden var nog inte en helt genomtänkt idé.

Om du byter ut "kvinna" mot "man", skulle jag kunna göra allt det där på en vecka, men det skulle enbart få mig att känna mig desperat, kolossalt vulgär och väldigt, väldigt billig. Lite äcklad också. För mig är det helt andra saker som representerar ett lyckat sexuellt liv. 

Svar på tråden Är jag sexuellt lyckad eller misslyckad?