• GravidTillSlut

När kände ni rörelser?

Ni som har moderkakan i framvägg er första graviditet. Vilken vecka kände ni fosterrörelser för första gången? 

• Svar på tråden När kände ni rörelser?
  • Cykelhjul

Jag har börjat känna "riktiga" rörelser nu i vecka 24 😊 med riktiga menar jag att det inter någon tvekan att det är bebisen nu.
    Det är inga starka buffar utanpå magen utan känner det tungt inne i magen, jag känner inte heller super mycket varje dag utan antar det beror på vart bebisen ligger. Innan dessa rörelser så kände jag som att det kittlade i magen.

• yny

Jag kände ganska tidigt trots moderkaka i framvägg. Nu i efterhand inser jag att jag kände bebisen redan i v 17 men då bara enstaka buff, så var inte alls säker på vad det var. I v 19 vaknade jag en morgon av att han sparkade som sjutton! Han måste ha legat optimalt och sparkat utåt. Sedan v 20 har jag känt rörelser dagligen och nu i v 23 börjar han bli ganska stark. Min fästman kände utanpå magen för första gången i v 21 😊

• GravidTillSlut

Cykelhjul och yny

Kan inte citera :p Tack för svar! Jag känner absolut ingenting, är i v 19 nu. Men då ska jag inte vara orolig om det dröjer ett bra tag till låter det som. Syrran kände flest i v 23 sa hon när hon hade moderkakan i framvägg. 

• Cykelhjul
    GravidTillSlut skrev 2023-08-19 11:42:20 följande:

Cykelhjul och yny

Kan inte citera :p Tack för svar! Jag känner absolut ingenting, är i v 19 nu. Men då ska jag inte vara orolig om det dröjer ett bra tag till låter det som. Syrran kände flest i v 23 sa hon när hon hade moderkakan i framvägg. 

Som yny skriver så kan man känna tidigt också trots moderkakan I framvägg 😃 
    Du behöver absolut inte vara orolig, jag kände ingenting i vecka 19 mer än pirret/kittlandet som jag inte förstod då måste vart bebisen. Jag var i v18-19 på rul och bebisen var super aktiv, låg inte still för 5öre haha vilket var så konstigt att se för jag kände absolut ingenting av akrobatiken som jag såg på skärmen 😄
  • yny
    GravidTillSlut skrev 2023-08-19 11:42:20 följande:

Cykelhjul och yny

Tror de flesta känner första rörelserna mellan v 18-20 och då är det oftast väldigt diffust, som kittlingar, pirrande eller bubblande, och det kan bara svårt att veta om det verkligen är bebisen man känner. Och har man moderkakan i framvägg kan det dröja flera veckor extra innan man känner några rörelser. Så du behöver inte alls vara orolig 😊 
  • GravidTillSlut

Hoppas jag får känna lite pirr å kittlingar snart då 🥰 känner verkligen nada 🙈 men längtar efter att känna min lille kille för inne ❤️ de ultraljud vi varit på har visat en väldigt sprattlig liten kille. Får se honom igen på onsdag 🥰 hoppas allt ser fint ut! Då kommer man kunna slappna av mer trots att jag inte känner honom. 

• dameke

Kände lite fladder i vecka 18 när jag låg på mage, blev tydliga rörelser efter vecka 21. 

Svar på tråden När kände ni rörelser?