När kände ni rörelser?
Ni som har moderkakan i framvägg er första graviditet. Vilken vecka kände ni fosterrörelser för första gången?
Ni som har moderkakan i framvägg er första graviditet. Vilken vecka kände ni fosterrörelser för första gången?
Jag har börjat känna "riktiga" rörelser nu i vecka 24 😊 med riktiga menar jag att det inter någon tvekan att det är bebisen nu.
Det är inga starka buffar utanpå magen utan känner det tungt inne i magen, jag känner inte heller super mycket varje dag utan antar det beror på vart bebisen ligger. Innan dessa rörelser så kände jag som att det kittlade i magen.
Jag kände ganska tidigt trots moderkaka i framvägg. Nu i efterhand inser jag att jag kände bebisen redan i v 17 men då bara enstaka buff, så var inte alls säker på vad det var. I v 19 vaknade jag en morgon av att han sparkade som sjutton! Han måste ha legat optimalt och sparkat utåt. Sedan v 20 har jag känt rörelser dagligen och nu i v 23 börjar han bli ganska stark. Min fästman kände utanpå magen för första gången i v 21 😊
Cykelhjul och yny
Kan inte citera :p Tack för svar! Jag känner absolut ingenting, är i v 19 nu. Men då ska jag inte vara orolig om det dröjer ett bra tag till låter det som. Syrran kände flest i v 23 sa hon när hon hade moderkakan i framvägg.
Cykelhjul och yny
Kan inte citera :p Tack för svar! Jag känner absolut ingenting, är i v 19 nu. Men då ska jag inte vara orolig om det dröjer ett bra tag till låter det som. Syrran kände flest i v 23 sa hon när hon hade moderkakan i framvägg.
Cykelhjul och yny
Hoppas jag får känna lite pirr å kittlingar snart då 🥰 känner verkligen nada 🙈 men längtar efter att känna min lille kille för inne ❤️ de ultraljud vi varit på har visat en väldigt sprattlig liten kille. Får se honom igen på onsdag 🥰 hoppas allt ser fint ut! Då kommer man kunna slappna av mer trots att jag inte känner honom.
Kände lite fladder i vecka 18 när jag låg på mage, blev tydliga rörelser efter vecka 21.