• Fotografen1219

    Kan jag verkligen vara gravid igen 1 månad efter missfall?

    Precis som rubriken lyder så fick jag ett missfall för 5 veckor sedan, blödningen varade i en vecka och upphörde för 4 veckor sedan.

    jag reagerade på smärta i bröstvårtorna under denna vecka (vilket är mitt första tidiga tecken på grav både min första graviditeten och den andra som slutade med mf)

    jag tog ett test men det slog mig att det fortfarande kan visa positivt då det inte var så länge sedan mf. men jag har exakt samma symtom som senaste grav.

    till grejen är den att det första testet jag tog visade ett svaaaagt streck, och detta tog jag för några dagar sedan. Tog ett nytt test idag fast mitt på dagen och strecket går inte att missa, det är såååå tydligt! 
    men kan det vara möjligt!? är jag verkligen gravid igen så tidigt inpå? Bifogar bilder på de olika testen.

    f

    vi vill gärna ha ett till barn så detta är såklart jättepositivt! 

    vad ska jag göra för att få svar på dena här funderingen??

  • Svar på tråden Kan jag verkligen vara gravid igen 1 månad efter missfall?
  • Anonym (A)

    Det är möjligt Skrattande Kontakta barnmorska!

    Grattis!!

  • cutepenguin

    Det ser så ut med tanke på hur mycket testet har ökat i styrka. Men för att vara helt säker får du nog kontakta sjukvården som mäter fitt HcG med två dagars mellanrum, alternativt att du bokar in ett VUL i vecka 8+0. 


    Antar utifrån ditt inlägg att du aldrig testade negativt emellan?


    Håller tummarna för din skull! ❤️ 

  • svansmamman

    Det är absolut möjligt, det hände mig två gånger. Av testerna att döma verkar det vara fallet även för dig, med tanke på hur tydlig stegringen är. 


    GRATTIS! Nu håller vi tummarna för att det går hela vägen den här gången! ❤️

  • Anonym (E)

    Vi blev gravida direkt efter missfall, hann aldrig få en riktig mens efter blödningen från missfallet var över :)
    nu sitter vi här med vår lilla bebis!

Svar på tråden Kan jag verkligen vara gravid igen 1 månad efter missfall?