• Anonym (..)

Bästa killkompis

Hej,

Jag är tillsammans med en tjej som har en killkompis som är hennes bästa vän. Innan vi blev ihop så va dom kk. Och nu varje gång det plingar till i telefonen och det är han som skrivit så skiner hon upp som en sol, hon pratar om hur bra han är och han har allt, hus,båt,snygga bilar. Hans parfym luktar så gott,den borde du ha säger hon till mig. Och i varje sms skriver hon puss eller hör ett hjärta, och varje gång vi haft sex så tar hon telefonen och börjar smsa han.
    Nu till det svåra, hon säger att dom bara är bästa vänner,ska jag lita på det? Jag har inte ens träffat han
  • Svar på tråden Bästa killkompis
  • Anonym (Kalle)
    Anonym (..) skrev 2023-08-15 08:25:22 följande:
    Bästa killkompis

Hej,

Jag är tillsammans med en tjej som har en killkompis som är hennes bästa vän. Innan vi blev ihop så va dom kk. Och nu varje gång det plingar till i telefonen och det är han som skrivit så skiner hon upp som en sol, hon pratar om hur bra han är och han har allt, hus,båt,snygga bilar. Hans parfym luktar så gott,den borde du ha säger hon till mig. Och i varje sms skriver hon puss eller hör ett hjärta, och varje gång vi haft sex så tar hon telefonen och börjar smsa han.
    Nu till det svåra, hon säger att dom bara är bästa vänner,ska jag lita på det? Jag har inte ens träffat han
    Tycke inte det spelar någon roll om de bara är vänner, hon beter sig gränslöst och respektlöst mot dig,

Hur länge tror du att du orkar ha det så här? 
  • Anonym (G)

Jag hade en tjej som påstod också att de bara vara bästa vänner. Tji vad jag bedrog mig (och vad hon bedrog mig). Gå inte på det!

• Anonym (S)

Håller med om vad en medlem redan sagt i tråden. Ett totalt respekt- och gränslöst beteende mot dig. Stackars dig! Så skulle jag själv inte palla ha det. Fråga din tjej om hon inser hur hon skadar dig och ert förhållande med sitt barnsliga beteende. En logisk följdfråga blir om hon föredrar sin ex kk framför dig? Du behöver definitivt inte vara rädd för att framstå som en svartsjuk sate. Bara det faktum att du står ut visar på motsatsen. För det andra är det hon som är för mycket med sitt intrasslade och symbiotiska relaterande till kk exet. Inte du. 

• Friger

Jag skulle inte vara tillsammans med en sådan tjej.

Jag vill inte att min tjej springer runt och träffar en massa andra killar när vi är tillsammans.

• Anonym (Inte så illa)

Onödigt att må dåligt över. Den bästa kompisen mår sämre än dig för att hans livs kärlek håller honom på halster och ligger med dig istället för honom. Han är offret här, inte du.

Förr eller senare kommer det bli de två. Det är upp till dig om du vill vara med henne tills dess eller ej, jag rekommenderar ej. Han mår minst dubbelt så kasst som du över detta.

• Pixie99
    Bästa killkompis

Hej,

Självklart inte. Det här vet du själv utan att du ska behöva få bekräftelse från oss.

Din flickväns beteende är helt oacceptabelt och totalt respektlöst gentemot dig. Hon bygger upp en svartsjuka i dig som är som ett gift som förstör dig inifrån. Det känns som att hon inte riktigt är redo att vara exklusiv med dig utan dras fortfarande till honom. Situationen är ohållbar och du behöver nu förbereda dig för en svår process.

Du måste förklara att du inte vill och någonsin kommer att acceptera att dela henne mellan er. Hon kommer då såklart att bli arg, hävda att han bara är en vän och sedan fråga dig vasst om du menar att du vill att hon ska bryta med honom. Gå inte in i den fällan: vad du än svarar så kommer du att förlora. Du måste istället lämna tillbaka ansvaret till henne direkt. Du kan exempelvis be henne att göra som hennes hjärta säger, och ta konsekvenserna som en vuxen person.

Därefter föreslår du själv en paus mellan er, tills hon bestämt sig. Var inte arg eller vresig, bara väldigt bestämd, rak och exekutiv. Krusa inte, börja inte backa ur, utan stå rak i ryggen även om ditt hjärta blöder.

Det här är fruktansvärt svårt, men tro mig, det är det enda sättet du kan rädda, behålla och bygga vidare på relationen. Är du för mjäkig, blir du lämnad. Går du omkring arg och bitter, blir du också lämnad. Vill hon ha killen mer än dig, kommer hon att gå. Men om du låter henne själv komma fram till att bryta med honom och vara med dig istället, så kommer hon inte att kunna varav arg på dig för att du tvingat henne att bryta med sin "backup" - det var ju hennes eget beslut. Då kommer ni att kunna gå väldigt starka ur den här krisen.
  • Anonym (origo)
    Även om vi skulle leva i den bästa av världar och du kunde lita på att dom faktiskt bara var bästa vänner, så är det är ohållbart i längden med denna gräns- och respektlöshet hon visar mot dig när hon omtalar denna bästa kompis.

I övrigt tycker jag inte att en fd. kk bara utan vidare kan få status som en vi-är-bara-vänner kompis eftersom historiken säger något annat. Och det blir inte bättre av att du aldrig träffat honom.

Hur har du hamnat i denna situation kan man undra, när du måste höra allt om hennes bästa kompis bilar och parfymval som den självklaraste sak i världen? Du verkat ha försummat att markera dina gränser för henne och nu är det kanske för sent.
  • Anonym (time will tell)

Det går inte att veta på förhand vad de kommer göra.

Personligen tycker jag den tjejen låter väldigt gränslös och egoistisk och du mår nog bäst utan henne. Om du känner dig osäker på henne så tycker jag du ska dumpa för att vara i en relation med någon man inte vet var man har är oerhört tärande och destruktivt.

• Anonym (linda)
    Lyckligalotta skrev 2023-08-24 21:14:43 följande:

Jag tycker att ni ska bjuda hem honom på middag och kanske en trekant 

Men vad är detta för ett hemskt råd? Killen håller på att förlora sin flickvän och du kommer dragandes med det där vidriga FL-gruppsex-sladdret?
  • Anonym (time will tell)
    Anonym (linda) skrev 2023-08-24 22:13:36 följande:
    Men vad är detta för ett hemskt råd? Killen håller på att förlora sin flickvän och du kommer dragandes med det där vidriga FL-gruppsex-sladdret?
    Haha, det här är ju FL, har man inte haft minst 5 älskarinnor, 2 orgier i veckan samt satt på sin partner 10 ggr om dan så är man ju onormal. 
Svar på tråden Bästa killkompis