• Januari2021

Vul visa foster runt vecka 6 men borde vara runt vecka 8-9.

Hej, misstänker att jag har ett missfall på g. Har haft ett tidigare MA för några år sedan. Då kom det lite rosa på pappret i vecka 10 och gjorde ett vul som visade en tom hinnsäck där fostret förmodligen dött i vecka 6-7, sades det. Har ett barn som föddes i januari och blev snabbt gravid.
    Hade sista mensen 19/6, sex 30/6 och digitalt testa tidigt visade gravid 11/7. 

10/8 fick jag extremt sparsamt med blod. Mer lite missfärgas flytning. Samma dagen efter och på tredje dagen kom det lite mer tydligt blod. Åkte till gynakuten och där konstaterades det en normal graviditet med inga tecken till missfall. Blöda var normalt (vilket jag vi vet men det kan också tyda på missfall..). Hon tyckte se hjärtat så och jag tyckte också det men bilden var suddig och lite svår att tyda. Jag borde ha varit runt 8+0 plus/minus några dagar men hon sa att den verkade vara runt 6 veckor. Vet inte om hon måttade eller gjorde en uppskattning utifrån ögonmått. Vi har inte haft penetrationssex sedan juni så kan inte ha blivit gravid efter den 11/6 iaf. 
    Jag har molvärk  känslan av att mensen ska komma typ  och så kommer det mer rosa/brun slem på pappret. 
    Är det kört? Vad är era erfarenheter? 

• Svar på tråden Vul visa foster runt vecka 6 men borde vara runt vecka 8-9.
  • Januari2021

Kan tillägga att det var igår jag gjorde det vul. Imorgon (måndag) ska jag ringa för att boka ett nytt.

• Anonym (Hanna)

Låter som det kan vara missfall. Jag fick ett MA tidigare i år, fick en rosa flytning i vecka 10. Sen hade jag rosa-bruna flytningar i två dagar. Tredje dagen vaknade jag upp med sån kramp, åkte in till gynakuten och de såg ett embryo som såg ut att vara i vecka 6. Men de tyckte sig se ett pickande hjärta. Fortsatte ha ont och blöda 5 dagar efter det tills en klump kom ut.. Förmodligen hade embryot varit död ett tag och det var nog inte ett hjärta hon såg. 

Svårt att bedöma i ditt fall.. ❤️ Ville bara dela min upplevelse då det påminde en del om ditt. Håller tummarna ❤️

• Januari2021

Var på en privat mottagning idag och fostret mätte runt 6+4 men man kunde inte hitta någon hjärtaktivitet så fostret har dött. Så det blev ett ma även denna gång. 

Svar på tråden Vul visa foster runt vecka 6 men borde vara runt vecka 8-9.