• Tinadenfina92

    Gravid v 26+5, kaos mage

    Hej alla!
    Är det någon mer som har problem medsin mage? Jag kan knappt äta något utan att den sedan balkar ur, blir lös I magen och får springa på toa ett antal gånger med olik former av koncistenser. Detta är väldigt jobbigt då jag börjar bli orolig ifall bebis vill ut redan?. 😅👶🏻
    Men iallafall märker ju att det är kopplat till maten och osv, dock känns de jobbigt för det är så mycket så de känns att bebis åker med ut snart, samt vad tusan ska jag äta,blir kass vilket som.  Går ej på järntabletter , så kan inte va det. Men som sagt min matsmältning är katastrof, även haft mycket besvär med sura uppstötningar och halsbränna innan. Men nu den senaste veckan är det besök på toa stup i kvarten vissa dagar. 
    Snälla säg att detta är normalt och att jag inteär ensam .
    Är det någon som också känner att bebis sparkar o rör sig långt nere i magen? Typ vid slidan och nere under magen? 🥰
    Orolig första gång graviditet ????

  • Svar på tråden Gravid v 26+5, kaos mage
  • Frusan

    Har inte riktigt som du men magen är stökig. Tar jag inte tarmreglerande så blir den stenhård för att sedan med jämna mellanrum bli jättelös. Det blir dock bättre med movicol eller liknande ☺️ känner sparkar och rörelser överallt i mage, från väldigt långt ner och upp till en liten bit över naveln.

    Hör med din BM vad du kan göra för magen, allt blir ju ihoptryckt och påverkat inne i magen nu när bebis tar allt större plats ☺️

Svar på tråden Gravid v 26+5, kaos mage