Bruno97 skrev 2023-08-12 22:10:22 följande:
Aha! Det lät ju krångligt med temp. Ja, jag har pratat med min sambo och vi sa att vi ska försöka ge oss på sexlivet från att första appen säger till att sista appen tar slut att försöka. Blir väl någon dag vi vilar men vi vill verkligen ge de en ärlig chans för att se så ingeting annat är. Blir jag inte gravid nu så känns de nästan som att man vill ringa in och fråga vad jag/vi kan göra. har även börjat med folsyra igen för de tog jag sist jag fick mf så de kanske hjälper lite?
Egentligen inte :) Man tar tempen varje morgon, innan man kliver upp, för in tempen i en graf (helst app som visar tydligt) och när ÄL har varit kommer man att se en märkbar höjning av tempen (vi pratar alltså om små skillnader för oss, en halv grad kanske, men man kommer ändå se skillnaden mot den vanliga temperaturen).
Det låter lite ansträngande om ni ska ha så mycket sex, se upp så det inte dödar lusten bara och blir mer som en uppgift. Vet inte om folsyra gör skillnad för fertiliteten ärligt talat. Eftersom ni har försökt ett år på egen hand så borde ni kunna vända er till vården nu för hjälp.