• Menslutanu

    Är jag galen?

    Hej.

    Jag vet inte ens hur jag ska börja för jag börjar bli jätte rädd för min egen hjärna.

    Jag är gravid i v27 och väntar en pojke. Min senaste mens var den 10/2 jag har en app som jag alltid lägger in mensen i så jag har super bra koll på den. Min mens är jätte regelbunden, får den alltid efter 26 dagar NÅGON gång har den kommit efter 25 dagar. 

    utgår Jag Ifrån appen står det att jag hade min ägglossning 22/2 vilket känns logiskt. Jag och min kille hade sex då och innan ägglossningen samt efter fram till 25/2. Vi gjorde slut den dagen pga massa familjeproblem jag gick på en fest samma dag och drack ganska mycket jag kommer dock ihåg ALLT, allt från vad jag åt innan jag började dricka, till konversationer jag hade med mina vänner under kvällen samt i slutet av kvällen. Sen är inte tiden exakt men jag har inga minnesluckor jag kommer ihåg saker mina vänner berättade för mig när som var som fullast också alltså har jag väldigt bra koll på vad som hände under kvällen. Jag träffade en kille där och vi hånglande och höll på. Jag Kommer tillo med ihåg konversationer som vi haft osv. Det var inget mer med det sen när han åkte hem minns jag inte exakt i en tid Mer än stt han ringde mig när han var hemma hos sin kompis vid 04:30-4:50. Jag och denna kille började prata runt 02:40 då tappade bort min telefon och bad någon ringa den sen tog vi några shots och strulade. 

    Nu till problemet Jag har idag ca 6 månader senare fått för mig att vi legat (!?) och att han kan vara pappa till mitt barn jag frågade honom och han sa NEJ vi har inte gjort det. (Festen var i en lokal) men ändå kan jag inte släppa tanken? jag förstår inte varför jag har fastnat i tanken? jag kommer som sagt ihåg allt och kan berätta om kvällen i helhet, allt från vad min första drink var till vad min sista var osv.. jag tänker TÄNK om vi ändå haft sex men borde jag inte kommit ihåg det? jag frågade även honom och bah sa också nej det har vi inte? så snälla kan någon få mig att förstå varför jag går runtg med sånna tankar :( 
  • Svar på tråden Är jag galen?
  • Anonym (Hm)

    Du igen. Jag sa ju att du hade varit otrogen. Men nereeeej, du lovade dyrt och heligt. skyllde på ångest och tvångstankar. Mes.

  • Yuppyupp

    Alla gav dig rådet att söka hjälp hos en professionell psykolog. Dina tankar är inte rimliga och du var uppenbarligen inte ärlig i din tidigare TS. 

    Återigen. Sök hjälp. 

  • Anonym (Åttan)

    Du var väl hemma hos dina föräldrar och drack och bara gick en kort promenad hem..

    Sök hjälp istället 

  • Anonym (OCD)

    Låter som att du har OCD (tvångssyndrom). Tänker du likadant om annat? Att du fastnar i en tanke som du inte kan släppa?

  • Menslutanu
    Anonym (OCD) skrev 2023-08-11 20:58:45 följande:

    Låter som att du har OCD (tvångssyndrom). Tänker du likadant om annat? Att du fastnar i en tanke som du inte kan släppa?


    Ja jag har svårt att släppa och hakar upp mig på saker som sen ger mig livsångest
  • Anonym (OCD)
    Menslutanu skrev 2023-08-11 21:03:16 följande:
    Ja jag har svårt att släppa och hakar upp mig på saker som sen ger mig livsångest
    Det låter verkligen som att du har tvångstankar, har det själv. Tycker att du ska prata med vården. Det finns hjälp att få. Vet hur jobbigt det kan vara. Hade också ett tag då jag var övertygad om att jag varit otrogen mot min man. Tankarna malde och tänkte om och om igen att det trots allt kanske ändå hänt något. Det finns både medicin och KBT som kan hjälpa. Om inte helt, så i alla fall lite.
  • Menslutanu
    Anonym (OCD) skrev 2023-08-11 21:08:58 följande:
    Det låter verkligen som att du har tvångstankar, har det själv. Tycker att du ska prata med vården. Det finns hjälp att få. Vet hur jobbigt det kan vara. Hade också ett tag då jag var övertygad om att jag varit otrogen mot min man. Tankarna malde och tänkte om och om igen att det trots allt kanske ändå hänt något. Det finns både medicin och KBT som kan hjälpa. Om inte helt, så i alla fall lite.
    Ja jag tror att jag behöver göra det. Det som är så jobbigt är att jag VET att jag inte haft sex med den andra killen, jag försöker tillo med få upp Bilder men det kommer inte.. jag frågade tillo med killen och han var jätte tydlig med att jag sa massa konstiga saker men att vi verkligen inte hade legat.. men ändå tänker jag TÄNK om jag har glömt. Det 😫
  • Anonym (OCD)
    Menslutanu skrev 2023-08-11 21:14:47 följande:
    Ja jag tror att jag behöver göra det. Det som är så jobbigt är att jag VET att jag inte haft sex med den andra killen, jag försöker tillo med få upp Bilder men det kommer inte.. jag frågade tillo med killen och han var jätte tydlig med att jag sa massa konstiga saker men att vi verkligen inte hade legat.. men ändå tänker jag TÄNK om jag har glömt. Det 😫
    Jag vet hur det känns! Och så söker man försäkran från andra (visst kan det inte ha hänt) som du gör här, vilket inte hjälper. Tycker absolut du ska be om hjälp. Det är fruktansvärt jobbigt att ha dessa påträngande tankar.
Svar på tråden Är jag galen?