• SGK

Negativt test på BIM-5, finns hoppet kvar om ett +?

Hej på er! Jag fick neg på BIM-5 och har inte vågat testa idag BIM-4. Jag fick inte positivt denna gång på ÄL (men efter lite research har jag förstått att det bästa är att testa ÄL två gånger på en dag, vilket jag inte gjorde varför jag tänker att jag kanske ändå lyckats fånga in ÄL). Kan man hålla hoppet uppe ändå eller vad tror ni? 

Symtom jag har nu (som likväl kan vara menssymtom) molvärk, stickningar/nypningar då och då och ömma bröst samt liiiiite ömhet vid ländryggen. 

• Svar på tråden Negativt test på BIM-5, finns hoppet kvar om ett +?
  • Anonym (ÄL)

BIM-5 och BIM-4 betyder egentligen ingenting om vi inte vet vilken ÄL+dag det motsvarar. För mig är tex BIM-5 ÄL+7 och då har ägget knappt ens fäst. 

Men om jag utgår från 14 dagar som är det vården utgår från så testade du alltså på ÄL+9 och då är det ovanligt att testa positivt. Sen påverkar det förstås också vilken känslighet på test du haft, vanliga 25 mlU/ml eller känsliga 10 mlU/ml. Men jag skulle testa igen imorn bitti.

• Anonym (Hmm)

Du skriver att du inte fått positiva äl test. Har du på annat sätt känt att du har äl? Tex flytningar, nyp i äggstocken? Har du tempat? Om du inte vet om du haft äl, kan du ju inte veta när bim är heller 🤔

• Anonym (Hmm)

Dina nuvarande symtom kan ju således vara symptom på äl också. Om den inte varit

• SGK

Min första mensdag var den 17/7 och jag följer en app just nu och utifrån den är det BIM-3 idag sen kanske det inte är det exakt. Jag utgår och gissar utifrån det nu. Jag ska testa att ta ett ÄL test (bara för att) om en stund och se vad den visar.

Svar på tråden Negativt test på BIM-5, finns hoppet kvar om ett +?