• USA111

Kan man umgås

Jag är från landet och moderat kan jag umgås med kurder från förorten typ jordbro. Menar de kanske rånar mig om jag kommer från Djursholm Min kompis umgås med förortsgangster. Jag gillar det ej. De kanske är kriminella.

• Svar på tråden Kan man umgås
  • enmamma

TS, har du tänk på att en vän är inte bara kurd utan även kanske moderat, drömmer om att flytta till USA, behöver lite extra stöd precis som dig. Bor man i Jordbro kanske man är feminist eller em mullig mansgris. Det är nyttigt att ha vänner som har andra värderingar.

• USA111

Nej är man moderat bor man inte i farsta

• Mortiscia80

Vilka fördomar! Självklart kan man vara vän med en annan människa, oavsett bakgrund eller var de bor!

Om din kompis umgås med kriminella så får hen skylla sig själv om något händer. Själv skulle jag ta avstånd till en sådan person.

• Meddelande borttaget
  • Magical
    USA111 skrev 2023-08-09 14:56:30 följande:
    Kan man umgås

Jag är från landet och moderat kan jag umgås med kurder från förorten typ jordbro. Menar de kanske rånar mig om jag kommer från Djursholm Min kompis umgås med förortsgangster. Jag gillar det ej. De kanske är kriminella.

Det blir lättare att läsa om du använder skiljetecken:

"Jag är från landet och moderat. Kan jag umgås med kurder från förorten, typ Jordbro? Jag menar, de kanske rånar mig om jag kommer från Djursholm. "
Svar på tråden Kan man umgås