• Jeffreyovego

    Värk i äggstockar(?)

    Hej, 

    jag och min sambo har försökt att få barn i strax över 1 år. Jag har 2 missfall (som inträffat v.5 respektive v.6) och en graviditet som fick ett plötsligt avbryt i v.16 I December månad. 


    sedan dess, 8 månader, har vi försökt utan resultat. Jag använder Ägglossningsstickor varje månad för att pricka in rätt tid. 


    jag har dessutom märkt att min kropp förändrats sedan December, har alltid haft väldigt ömma bröst mellan ÄL och mens - men jag har noll ömma bröst numera. Så min första fråga, kan det vara att jag inte har ägglossning? Hormoner förändras över tid, men tycker det är ett tecken på att det inte längre är som det brukade. 


    avslutningsvis, denna månaden började jag få smärtor långt ner i magen till vänster -5/6 BIM, blev glad och trodde att jag var gravid då jag haft liknande smärta när jag plussat tidigare. Mensen var dessutom sen med 3 dagar. Testade såklart med gravtest senast samma dag som jag fick min mens (i fredags, idag är det tisdag) men visade negativt. Mensen har varit väldigt klen, inte alls lika mycket som jag brukar ha. Jag har fortsatt ont i vänstra sidan, långt ner i magen och har varit illamående hela dagen. 

    har någon varit med om liknande med smärta? kan det vara något med äggstockarna som är tokigt? Jag övertänker ju såklart det här, men denna gången är det uppenbart att något känns ?fel?. Hoppas någon kan hjälpa mig genom era erfarenheter. 


  • Svar på tråden Värk i äggstockar(?)
  • bananskal123

    Hej! Jag har också samma molvärk/smärta på vänstra sidan efter mitt mf i mars, var då i V7. Blir också lurad och tror att jag är gravid när jag får ont där strax innan mens. Är också nyfiken på om någon annan upplever detta. 

  • Jeffreyovego
    bananskal123 skrev 2023-08-18 15:29:56 följande:

    Hej! Jag har också samma molvärk/smärta på vänstra sidan efter mitt mf i mars, var då i V7. Blir också lurad och tror att jag är gravid när jag får ont där strax innan mens. Är också nyfiken på om någon annan upplever detta. 


    Skönt att höra att jag inte är ensam. Jag sökte läkarvård, upplevde att dem snarare fokuserade på tarm än äggstock/livmoder. Tror dock dem är fel på det, ska därför söka hjälp privat till gyn. Har som sagt haft denna smärtan vid två graviditeter, en som gick långt  och en som blev mf redan v.6-7. 


    Det är psykiskt påfrestande med ?signaler? som man kopplar till graviditet som sen slutar med mens. 

    Pratade du om smärtan med BM i mars? 


     

Svar på tråden Värk i äggstockar(?)