• hyacinthum

Semestra ensam?

Jag lever ensam och har inte heller några vänner som jag umgås särskilt regelbundet med. Jag vill ändå få resa och se mig omkring på semestern så jag brukar ta in på hotell på ett par olika orter i Sverige under några dagar.
    Det slår mig att ingen annan tycks resa ensam - alla andra gäster på hotellen är par eller familjer.
    Jag tänker att det måste finnas fler som är i min situation.
    Vad göra alla singlar på semestern?
    Sitter de bara hemma?

• Svar på tråden Semestra ensam?
  • BeautifulLiz

Jag har rest mycket på egen hand, säkert runt 20 resor till Grekland, Spanien (Mallorca, Teneriffa och Gran Canaria) samt Turkiet.

Reser snart igen, är dock inte singel längre men resan bokades i mycket god tid innan det var ens en tanke på att resa ihop.
    Det får väl förhoppningsvis bli nästa gång!

Har aldrig haft tråkigt eller känt mig ensam på mina soloresor.

Jag är inte en blå flodhäst på riktigt.
  • EnAnonumius
    hyacinthum skrev 2023-08-08 14:59:45 följande:

Vad göra alla singlar på semestern?
    Sitter de bara hemma?

Bara för att du inte stött på en "massa singlar" på de ställen du besökt, så betyder det ju knappast att de sitter hemma på semestern.

Känner till några, inklusive mig, som har rest ensam. Dock så har det varit utomlands och inte i Sverige man rest.

Jag har rest, ensam, till Tyskland 2 gånger, skall åka tillbaka dit nästa år, har jag planer på.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Aurora Borrealis

Tidigare, förr reste jag på solsemestrar utomlands som till Gran Canaria och så men valde då extra lyxiga hotell som var endast för vuxna, med de bästa rummen typ rakt ner i poolen från hotellrummet, all inklusive och arrangerade det med åtanke att jag var ensam och då blev det otroligt bra.

Njöt av egentiden. Kände mig inte ett dugg ensam. På hotell som kallas "endast för vuxna" reser folk eensamma eller gillas av pensionärer som antingen reser själva, i par eller ett par vänner i grupp, och ett och annat homosexuellt par. Alla njuter av lugn och ro och de som är familjer med skrikande barn är tack och lov inte alls på dessa hotell. 

• BeautifulLiz
    Aurora Borrealis skrev 2023-08-08 17:12:09 följande:

Tidigare, förr reste jag på solsemestrar utomlands som till Gran Canaria och så men valde då extra lyxiga hotell som var endast för vuxna, med de bästa rummen typ rakt ner i poolen från hotellrummet, all inklusive och arrangerade det med åtanke att jag var ensam och då blev det otroligt bra.

Njöt av egentiden. Kände mig inte ett dugg ensam. På hotell som kallas "endast för vuxna" reser folk eensamma eller gillas av pensionärer som antingen reser själva, i par eller ett par vänner i grupp, och ett och annat homosexuellt par. Alla njuter av lugn och ro och de som är familjer med skrikande barn är tack och lov inte alls på dessa hotell. 

Jag gör ungefär som du, men kanske inte är så noga med att det ska vara extra lyxigt. 
    Barnfritt är dock ett absolut krav.

Inte för att jag ogillar barn men när jag är på semester och lägger ganska mycket pengar på det, ja då slipper jag helst barn som stojar, busar och plaskar. Ja, och skriker med för den delen. Glad
    Jag är inte en blå flodhäst på riktigt.
  • Aurora Borrealis
    BeautifulLiz skrev 2023-08-08 17:25:54 följande:
    Jag gör ungefär som du, men kanske inte är så noga med att det ska vara extra lyxigt. 
    Barnfritt är dock ett absolut krav.

Inte för att jag ogillar barn men när jag är på semester och lägger ganska mycket pengar på det, ja då slipper jag helst barn som stojar, busar och plaskar. Ja, och skriker med för den delen.  // Glad
    Ja. På så vis undviker ju TS också många par eftersom många par har barn och reser i familjesällskap. När jag varit på vuxenhotell har det varit 16-årsgräns så vissa ensamma mödrar har jag sett resa i sällskap med någon äldre tonåring och de är ju också lugna. Slipper också gärna småbarn särskilt då jag rest ensam då både de och deras föräldrar tenderar att stoja, plaska och vråla och gapa och rusa runt. Skrattande
Svar på tråden Semestra ensam?