• pändy123

Hur säger jag till min sambo att jag ändrat mig? Att jag visst vill ha barn?..

Min sambo har tre barn sen tidigare och var tydlig när vi träffades att han inte ville ha fler, det var då helt okej för mig (Jag har  inga). men nu tre år senare har en stark barnlängtan växt fram inom mig och jag känner mig så orolig för att ta upp detta med min sambo. För ca 6 månader sedan erbjöd min sambo att frysa spermier för framtiden, även om han vid tidpunkten inte var intresserad av fler barn där och då.

jag älskar honom mer än jag trodde var möjligt, samtidigt som jag har en växande känsla av att jag offrar mycket mer för han än vad han gör för mig. Jag ställer upp dygnet runt för hans tre barn, städar, lagar mat, kör till träningar, för min sambo flytta jag till en annan stad där jag inte har några vänner och som är mycket mindre än staden jag själv kommer ifrån. på sätt och vis så känns de som att jag lever någon annans liv (hans ex) och jag får egentligen inte något för det. 

jag vill inte bara leva för någon annans barn utan vara med och skapa en familj tillsammans, där ett barn att ta hand om, vara med och utveckla till en fin individ och ha en livslång relation med är något som jag verkligen vill ha. 

med sambons barn känner jag mig mest som en hushållerska.

får sån ångest för att ta upp detta med sambo för risken är att han inte vill och då står jag med ett val som redan nu känns som att någon sliter ut hjärtat ur bröstet.  

Det
  • Svar på tråden Hur säger jag till min sambo att jag ändrat mig? Att jag visst vill ha barn?..
  • svansmamman

Fy vad jag lider med dig, jag förstår att det måste kännas som en helt omöjlig sits! Jag tycker att du ska ta upp det med din sambo innan du oroar dig för utfallet, och helt enkelt säga precis det du skriver i början. Dvs att du inte trodde att du ville ha några barn, men att du på senaste känt att du faktiskt vill det. Fråga hur han ställer sig till det, om han kan tänka sig det. Kanske bör du också fundera på om du skulle ?nöja? dig med ett barn, eller om du kommer vilja ha flera. Säg även det till din sambo, vad du nu landar i där. 

Om din sambo inte är sugen på barn kanske ni kan bena i vad bakgrunden till detta är. Finns det något ni kan göra för att förändra situationen? Finns det något man kan kompromissa om? Jag tänker om det kan handla om saker som att man är rädd att det blir dyrt, att man inte får plats i bostaden med alla barn etc. Jag menar alltså inte att pressa eller övertala honom till att vilja, utan snarare att se om det finns något ni kan göra för att han ska känna att han också vill. 

Skulle han säga att han inte vill ha några barn, punkt, får du fundera på vad som känns viktigast: ett barnfritt liv med sin sambo, eller ett liv med barn av någon annan. 

Skulle din sambo säga att han kan tänka sig barn, men inte precis nu. Var då noga med att få ett tidsspann, nöj dig inte med ?inte nu, men sen?. Då är risken att du sitter här igen om flera år med en sambo som fortfarande vill vänta lite till. 

Jag hoppas allt löser sig på bästa möjliga sätt för dig! ❤️

• Haipodai

Sjukt bra deal din sambo har gjort! En extramamma till hans barn så att han slipper ta ansvar över sina egna ungar - och samtidigt vägra dig egna. Han behöver inte flytta, ändra sin vänskapskrets eller känna sig i underläge. Varför ändra på ett vinnande koncept? Du offrar allt, han inget utan snarare vinner på det.

Hur gamla är ni? Varför har du gått med på detta? Är han verkligen så fantastiskt så att han är värd detta - om ja, hur?

• Jw83

Du kommer aldrig uppleva det du vill ha i denna relationen. Du vill ha en kärnfamilj. Du vill vara två likvärdiga föräldrar som tillsamman skaffat barn som är lika efterlängtade av båda. Du vill bygga en familj som är din, som du inte är inkräktare i, på en plats ni båda valt tillsammans. Du vill att ni båda är i benisbubblsn utan att behöva ha hand om andras barn och ta hänsyn till en annan kvinnas vilja. 

Fortsätter du med denna man får du aldrig uppleva det mest magiska i världen. 

• LFF

Ett barn med honom kommer inte göra att du känner dig mindre som en hushållerska till hans barn! Varför har du tagit över föräldraansvaret för hans barn? Är han inte kapabel att ta hand om sina barn själv?

• Persikaplommon

Bäst att du gör slut och skaffar en man som är en bra partner och pappa. 
    Att du behandlas som en hushållerska visar att han är inget att ha. 
    Varför tar han inte hand om sina egna barn? 

Svar på tråden Hur säger jag till min sambo att jag ändrat mig? Att jag visst vill ha barn?..