• svansmamman

Kissar igenom blöjan varje natt?

Vi har en son som blev 1 år nu i juni och på senaste kissar han igenom blöjan precis varje natt. Blöjan är absolut proppfull på morgonen, så det handlar förmodligen inte om att den sitter illa utan snarare att den är så full att det inte finns något som absorberar upp kisset. 

Han väger omkring 10 kg och vi kör uteslutande Libero up&go. 

Någon som har tips? Föredragsvis något annat än att byta blöja innan vi lägger oss, då han är inne i en väääldigt känslig period där han är mer lättväckt. Han kissar även på pottan innan läggdags, så vi har försökt grunda så gott vi kan. ????

• Svar på tråden Kissar igenom blöjan varje natt?
  • Ruter

Gå upp en storlek på blöjorna. För varje storlek man går upp håller blöjorna mer kiss. 

• MsM84

Tejpblöjor håller mer än up and go så kör tejpblöjor på natten - då kan ni sannolikt också gå upp en storlek. 

Ni kan också prova byta blöja innan ni själva går och lägger er. 

• Yuppyupp

Tejpblöjor är, enligt mig, tusen gånger bättre. Min nu stora tjej kunde aldrig ha up&go. Dom är smidigs men tyvärr kända för att läcka.

• Anonym (Byt)
    svansmamman skrev 2023-08-08 07:45:54 följande:
    Kissar igenom blöjan varje natt?

Vi har en son som blev 1 år nu i juni och på senaste kissar han igenom blöjan precis varje natt. Blöjan är absolut proppfull på morgonen, så det handlar förmodligen inte om att den sitter illa utan snarare att den är så full att det inte finns något som absorberar upp kisset. 

Han väger omkring 10 kg och vi kör uteslutande Libero up&go. 

Någon som har tips? Föredragsvis något annat än att byta blöja innan vi lägger oss, då han är inne i en väääldigt känslig period där han är mer lättväckt. Han kissar även på pottan innan läggdags, så vi har försökt grunda så gott vi kan. ????

Gå upp en storlek och byt till tejpblöja. Up and go funkar inte för oss nattetid alls, den känns som den alltid läcker.
  • Anonym (I)

Säger som andra, testa en större storlek. Vet att vi gått upp i storlek nån gång när vi hade samma problem trots att det enligt barnets vikt inte såg ut att vara dags än.

Ni kan ju även testa annat blöjmärke.

Jag gillar ICAs egna och libero. Ett tag hade vi coops  babblarna blöjor men antingen har de ändrat dem eller så håller de stora blöjorna mindre för nu vid 3 år funkar de inte på natten. Pampers har jag aldrig gillat. (Willys egna testade vi en gång, tror inte de andades något, aldrig mer)

Svar på tråden Kissar igenom blöjan varje natt?