Mitt ex dricker för mycket när han har barnen
Hej.
Känner mig smått förvirrad och arg.
Mitt ex, barnens pappa dricker alldeles för mycket, och har egentligen alltid gjort det.. Vi har varit ett par till och från i 15 år..
Men separerade för några år sen.
Till saken är att han dricker mycket när han har barnen, det händer diverse saker och barnens får vistas i denna miljön.. Vilket jag anser skadar dem.. Dem har en otrygg syn på alkohol och tycker inte om vuxna som dricker. Dem är 9 och 11 år gamla.
Ibland blir deras pappa så full så han ramlar omkull, dem är ute sent på kvällarna och han ligger dålig dagen efter.
Efter helgen som var så hände det en hel del icke passande saker med alkoholen inblandad som skrämde/oroade min dotter rejält.. Jag fick åka och hämta henne mitt i natten..
Han minns inte så mycket från vad som hände när jag frågade om de dagen efter..
Han vill nu att vi flyttar upp 9 åringen till en skola i hans kommun, ligger ca 30 minuter ifrån min.. Barnen går nu i skolan här, så dem är hos oss varannan vecka.. Pojken ska nu isåfall vara hos sin pappa mestadels av tiden.. Och hos mig varannan helg bara.. Jag har inte känt för det här alls från start, igår sa han orden att han är alkoholist och ska söka hjälp.. Och jag känner bara att jag absolut inte vill flytta pojken.. Vad ska jag göra