Han vägrar ge mig det
Bott ganska mycket hos min nu expojkvän senaste månaderna och har köpt en del saker dit för att det fattades... nu när vi separerat vägrar han ge mig dem. det är saker värda flera tusen.
vad kan jag göra?
Bott ganska mycket hos min nu expojkvän senaste månaderna och har köpt en del saker dit för att det fattades... nu när vi separerat vägrar han ge mig dem. det är saker värda flera tusen.
vad kan jag göra?
vad kan jag göra?
Har du kvitto på sakerna så att det syns att det är dina?
Annars: ta med dig några stora starka killkompisar som dels kan hjälpa dig bära, dels få honom att inse att det bäst han låter dig få sakerna.
Det är definitivt inte gåvor och det vet han. Han bor för långt ifrån för att kunna dra dit så... ja jag har kvitto på sakerna.
Det spelar ingen roll vem som har köpt sakerna om det tillhör det gemensamma bohaget, då ska de delas på. Frågan är då, vilken halva får du? Han kan inte behålla allt för sig själv. Tog du inte med dig något av det som ni köpt gemensamt?
Det spelar ingen roll vem som har köpt sakerna om det tillhör det gemensamma bohaget, då ska de delas på. Frågan är då, vilken halva får du? Han kan inte behålla allt för sig själv. Tog du inte med dig något av det som ni köpt gemensamt?
Det är definitivt inte gåvor och det vet han. Han bor för långt ifrån för att kunna dra dit så... ja jag har kvitto på sakerna.
Ja, vill du inte åka och hämta dom så vet jag inte vad du kan göra. Tveksamt om du kan tvinga honom att lämna dom till dig när du självmant tagit dom till honom. Då får du nog hämta dom själv.
Du får polisanmäla honom för egenmäktigt förfarande.
Om hon inte är skriven där så räknas de inte som sambos.
Sedan tycker jag dessa två meningar har olika innebörd:
Bott ganska mkt hos min pojkvän de senaste månaderna. Se TS, så skriver hon.
Bott hos min pojkvän de senaste månaderna. Din tolkning, som inte är samma som vad TS skriver.
Men ingen av meningarna tyder på att de är sambos.
Om hon inte är skriven där så räknas de inte som sambos.
Sedan tycker jag dessa två meningar har olika innebörd:
Bott ganska mkt hos min pojkvän de senaste månaderna. Se TS, så skriver hon.
Bott hos min pojkvän de senaste månaderna. Din tolkning, som inte är samma som vad TS skriver.
Men ingen av meningarna tyder på att de är sambos.
Du har rätt till dina egna saker, du har bevis på att du dessutom köpt dem själv. Du kan ansöka om handräckning hos Kronofogden. Ansökningsavgift är 300 kr, men denna kan man ansöka om att exet ska betala. Du har kvitt på att det är dina saker, det gillar Kronofogden, han har inget att komma med.
Det är väl egenmäktigt förfarande eller nåt. Kolla med kronofogden.