Myomgraviditet - ska det vara såhär hemskt?!
Jag är gravid med mitt första barn och har i princip mått dåligt sedan dag 1 med smärtor, illamående, trötthet, yrsel osv. I v 12 var jag på ultraljud och fick veta att jag har två knytnävestora myom inuti livmodern, fick till mig att de sitter illa både utifrån framtida operation men även avseende förlossningen och har sedan dess gått på spec-mvc.
För varje vecka har mina magsmärtor blivit värre och värre, det ena myomet trycker på min magsäck så jag har väldigt svårt att äta, har gått ner i vikt under graviditeten istället för upp. Trycket gör mig också väldigt illamående. Båda myomen orsakar smärtor från helvetet, enda gången det känns okej är när jag ligger ner på sidan. Går jag så känns det som ett bowlingklot tynger ner hela magen/livmodern och varje steg orsakar hugg I magen. Nu i v 25 har även foglossningen från helvetet dykt upp och min mentala hälsa dalar då smärtorna gör mig knäpp och deprimerad. Jag njuter inte ett dugg av min graviditet.jag börjar allt oftare fundera på om det är något ytterligare fel som jag inte vet om för när man läser om myom verkar de sällan orsakar problem och mina håller på att göra mig dum i huvudet. Finns det fler kvinnor med myomgraviditet där ute? Hur mår ni?