• Sara121

Är jag gravid?

Hej, jag tror jag är gravid och har stress så undrar lite vad ni tror om mina symtom. 
    Har bim imorgon så märker ju då ifall de är något men vill ändå fråga. 
    Mina symtom 
    konstig mensvärk med två senaste dagarna 
    haft konstig mage, varit väldigt gasig och hård i magen men sen även åt de lösare håller vid två tillfällen. 
    I förrgår började jag bli så kissnödig kissade hela tiden och fick gå upp 3ggr på natten. Fortsatte vara jätte kissnödig igår men idag har de släppt. 
    Igår tog jag ett cb tidigt test på kvällen och då inte kissat på 4timmar. Tyckte jag såg ett svagt svagt sträck men kan också vara inbillning för de va super svagt. Trodde verkligen jag var gravid men sen idag när jag slutade bli kissnödig så tänker jag att jag kanske inte är gravid

• Svar på tråden Är jag gravid?
  • Anonym (Vänta)

Vänta och se om mensen kommer. Man kan ha alla möjliga symtom utan att det beror på graviditet, och symtomen man känner kan istället bero på att mensen kommer snart. Är du gravid så lär det visa sig om mensen inte kommer och du får positivt gravtest, men symtom kan man analysera i evigheter och det behöver inte ens bero på just en graviditet, som sagt.

• Anonym (Emily)

Vad menar du med "har stress"?
    Är du stressad över en ev ovälkommen graviditet?
    Det kan påverka både att mensen blir sen och att man känner av symptom. 

• svansmamman
    Anonym (Emily) skrev 2023-08-06 01:52:34 följande:

Vad menar du med "har stress"?
    Är du stressad över en ev ovälkommen graviditet?
    Det kan påverka både att mensen blir sen och att man känner av symptom. 

Mensen påverkas inte av stress, dvs har man haft ägglossning kommer mensen som beräknat oavsett hur stressad man är. Ägglossningen däremot kan såklart påverkas av alla möjliga faktorer, men det är ju inte ?problemet? här eftersom stressen kom i samband med att ts började misstänka graviditet. 
Svar på tråden Är jag gravid?