Min dotter vill inte träffa sin kusin
min dotter som är 7år har precis fått en liten kusin och hon totalt vägrar träffa han.
kan dock förstå hennes irritation gällande kusinen då alla tjatar på henne och menar verkligen alla, utom jag och hennes pappa. Hon kan liksom inte träffa någon i släkten på min sambos sida utan att dom ifrågasätter henne, hennes faster som är den som fått barnet tjatar mest och har även frågat min dotter om hon tycker det är bättre att pojken lämnas på bb och inte får följa med henne(vilket vi tycker är taskigt sagt till en 7åring)
vi som föräldrar får också påtryckningar från fastern då hon menar att vi måste visa att det är vi som bestämmer och att vi helt enkelt får tvinga henne, vilket vi tycker blir fel?
vi har försökt prata med dottern gällande detta och hon vill helt enkelt inte ha en kusin av den anledningen att hon är helt övertygad om att hennes farmor bara kommer bry sig om bebisen, kan förstå oron från henne då min sambo aldrig har varit lika högt prioriterad som sin syster heller?
hur ska jag bära mig åt? Är det rätt att tvinga henne bara för att hennes faster ska få sin satans bekräftelse?