• Anonym (Dör snart busdöden)

När blir det mindre bus!

Har en underbar femåring som är klok, snäll och duktig på många sätt och vis. MEN en sak börjar gå mig på nerverna, det ständiga busandet, skojandet och skämtandet. 

Från klockan 6 till kl 20 är det idel bus och extra hög ljudvolym. Han leker zombie, dinosaur, pratar med sig själv, låtsas språk, dansar och springer. Vi har gjort köket och vardagsrummet till busfriazoner, det går så där med det. 

När blir det LUGNARE! Går det över när de börjar skolan? 

Tips?

• Svar på tråden När blir det mindre bus!
  • Pixie99

Haha, nej det går inte över, det byter bara skepnad. Sen blir det "mamma du fattar INGET", "alla andra gör så", "mamma, kan du swisha" och "men vafan, jag bestämmer SJÄLV över min kropp". Då kommer du att önska att det bara var dinosaurier och zombies i vardagsrummet.

Vad jag hatade när någon sa så till mig som jag nu säger till dig. Du får gärna hata mig också. Men du kommer också att märka att det är sant.

• Anonym (Dör snart busdöden)
    Pixie99 skrev 2023-08-04 19:42:51 följande:

Haha, nej det går inte över, det byter bara skepnad. Sen blir det "mamma du fattar INGET", "alla andra gör så", "mamma, kan du swisha" och "men vafan, jag bestämmer SJÄLV över min kropp". Då kommer du att önska att det bara var dinosaurier och zombies i vardagsrummet.

Vad jag hatade när någon sa så till mig som jag nu säger till dig. Du får gärna hata mig också. Men du kommer också att märka att det är sant.

Haha! Hjälp, känner jag nu.
    Jaja, varje fas har sin glädje och plåga!
Svar på tråden När blir det mindre bus!