• Anonym (Gravid?)

Finns det någon chans att jag är gravid?

Jag ska ha mens imorgon. Om den inte är sen men jag är rätt säker att jag hade ägglossning för typ två veckor sen. Brukar få flytningar då och aldrig annars. Brukar även få mensvärk typ en vecka innan mens men jag har ingen värk alls. Tog ett test bim-2 men det var negativt. Köpte ett rfsu tidigt och tänkte ta det på morgonen. Har mått illa på morgonen både igår och idag men tror jag har ibs eller något för jag mår illa ibland vanligtvis också. 

• Svar på tråden Finns det någon chans att jag är gravid?
  • Tow2Mater

Har du haft vaginalt samlag? Det är normalt krav nummer ett for att kunna bli gravid. Krav nummer två är normalt att inte använda skydd (även om det finns en viss % chans (risk) man kan bli det även med skydd).

• Anonym (Olivia)

Har du haft sex (med en man) finns det ju såklart alltid en liten risk/chans att du är gravid oavsett om ni använt skydd eller inte. 

Börja med att se om mensen kommer imorgon. Om mensen blir väldigt sen och om grav testen är negativa kan du ju kontakta vården.

• Anonym (Gravid?)

Men klart jag har haft sex med en man oskyddat. Så dum är jag inte att jag inte vet hur en graviditet går till. Jag undrar bara om det finns chans även om jag testade negativt bim-2...

• Anonym (Hanna)
    Anonym (Gravid?) skrev 2023-08-04 16:44:22 följande:

Men klart jag har haft sex med en man oskyddat. Så dum är jag inte att jag inte vet hur en graviditet går till. Jag undrar bara om det finns chans även om jag testade negativt bim-2...

Hur långt efter ÄL är du? ÄL kan inträffa både tidigt och sent i en cykel, och inträffar den tidigt bör du normalt ha fått ett positivt test redan om du är BIM-2. 

Du kan såklart vara gravid ändå, men det är ingen som kan svara på det egentligen. ta ett test imorgon bitti och håll tummarna ❤️ (Om du vill vara gravid)

• Anonym (Gravid?)
    Anonym (Hanna) skrev 2023-08-04 16:54:40 följande:

Hur långt efter ÄL är du? ÄL kan inträffa både tidigt och sent i en cykel, och inträffar den tidigt bör du normalt ha fått ett positivt test redan om du är BIM-2. 

Du kan såklart vara gravid ändå, men det är ingen som kan svara på det egentligen. ta ett test imorgon bitti och håll tummarna ❤️ (Om du vill vara gravid)

Tack för ett seriöst svar! Jag antecknade inte när jag hade ÄL för vi försöker inte bli med barn, reflekterade bara att jag hade den. Vet faktiskt inte om jag vill vara gravid, vet att det var dumt att köra oskyddat men ja... 
  • Anonym (Hanna)
    Anonym (Gravid?) skrev 2023-08-04 17:23:04 följande:
    Tack för ett seriöst svar! Jag antecknade inte när jag hade ÄL för vi försöker inte bli med barn, reflekterade bara att jag hade den. Vet faktiskt inte om jag vill vara gravid, vet att det var dumt att köra oskyddat men ja... 
    Jag förstår. Då hoppas jag att du får det resultat du vill! ☺️ Visar testet negativt när du har BIM anser jag nog att du ska se det som att du inte är gravid. Aldrig varit med om att någon plussat efter BIM om du inte har ÄL väldigt tätt inpå BIM.
  • Anonym (Gravid?)
    Anonym (Hanna) skrev 2023-08-04 18:58:40 följande:
    Jag förstår. Då hoppas jag att du får det resultat du vill! ☺️ Visar testet negativt när du har BIM anser jag nog att du ska se det som att du inte är gravid. Aldrig varit med om att någon plussat efter BIM om du inte har ÄL väldigt tätt inpå BIM.
    Okej. Tack<3
Svar på tråden Finns det någon chans att jag är gravid?