• Anonym (Trust)

Hur vanligt är otrohet i er umgängeskrets?

Är kk med en man och vi båda är singlar. Han har berättat att han hade en älskarinna när han var gift och att alla hans tre närmsta vänner (gifta) har älskarinnor. Hur vanligt är detta egentligen? Jag har aldrig haft någon otrohet i min umgängeskrets, vad jag vet, och detta väcker funderingar hos mig.

Vi är 40+ om det spelar någon roll. 

• Svar på tråden Hur vanligt är otrohet i er umgängeskrets?
  • Anonym (...)

Hur ska man kunna veta det? Jag vet ingen, men de kanske inte berättar det för just mig? (om jag vore otrogen skulle jag väl inte tala om det för någon). 

Jag är något äldre än dig. Har egentligen enbart hört talas om sådana saker när det har blivit skilsmässa för några par jag känt. I några av de fallen har någon varit otrogen, och sen blivit ihop med den istället för sin man/fru. 

• Anonym (Solsemester)
    Anonym (Trust) skrev 2023-08-04 14:56:54 följande:
    Hur vanligt är otrohet i er umgängeskrets?

Är kk med en man och vi båda är singlar. Han har berättat att han hade en älskarinna när han var gift och att alla hans tre närmsta vänner (gifta) har älskarinnor. Hur vanligt är detta egentligen? Jag har aldrig haft någon otrohet i min umgängeskrets, vad jag vet, och detta väcker funderingar hos mig.

Vi är 40+ om det spelar någon roll. 

Eftersom de flesta inte berättar om det, så är det svårt att svara. Och även, vilket jag tror är vanligt, om det kommer fram till den äkta maken/makan så är det inte säkert att det kommer fram till utomstående. 

Jag vet ett fall, min svåger bedrog min syster med en av hennes vänninor. Min bror har haft många förhållanden genom åren och även många sambos. Många gånger löste de av varandra, men om han var otrogen eller inte vet jag inte. Det kan ju ha tagit slut innan de flyttade isär. 

• Anonym (Trust)

Nej det är väl inget någon pratar högt om. Får väl mest tankar kring hur jag ska våga lita på någon om jag hamnar i ett förhållande igen. Men det handlar väl iof om att jobba på min egna självkänsla.
    I mitt exempel är det ingen skillnad på männen och älskarinnorna. Kvinnorna är också är gifta på sitt håll. Så begäret verkar ju finnas lika mycket hos båda kön.

• Anonym (.)

Utifrån min erfarenhet av egna relationer, familj, kollegor och vänners relationer och det jag har sett själv så är 80% av alla straight nån otrogna. Vanligast att de som är gifta o har har ett par ungar ihop har någon som de träffar regelbundet vid sidan. Kvinnor och övriga är förmodligen det också mer än vi tror, men inte i samma grad.

• Anonym (Spegel)

Det är väl omöjligt att veta. Man brukar ju just inte berätta om sin otrohet. I regel inte förrän den kommit upp till ytan och orsakat en kris i förhållandet.

Men förmodligen är det mycket vanligare än man tror. Gränserna är nog ganska diffusa också. Jag skulle t.ex. tycka att det vore otrohet så fort man gjorde något som man inte kunnat visa inför sin partner, medan andra kanske drar gränsen vid kyssar eller sex. Man kan tycka att ett par borde vara helt överens om vad som gäller, men så är det knappast alltid.

• Anonym (K)

Oerhört vanligt att man har alternativ.
    Livet rullar på vaniljsex 2-4 ggr i månaden i bästa fall efter lite tjat.
    Mina manliga vänner har damer som i många fall är i samma situation. Med feta män som somnar i soffan 20:00.

• Anonym (Surt)

Har flera väninnor som har varit otrogna, även jag själv i slutet av en relation, även den partnern var otrogen mot mig i början, har också en vän som blivit bedragen, själv varit den vid sidan av och också ovetandes varit den vid sidan av en gång. Ja, har inte mycket tilltro när det gäller trohet i förhållanden längre. 

• Anonym (Så att jag skäms)

Det är så vanligt och skryts om (!!) att jag skäms inför min fästman. Riktigt så där trashigt med drama på drama, bråk och skrik som Jerry Springer. Ett gäng riktigt trashiga brudar.

Han har väldigt städade vänner så det blir en sådan toxisk mix när hans vänner möter mina vänner, när de stackars krakarna dras in i det där med de brudarna. Det har vart flera kortvariga romanser mellan hans grabbar och mina trash-slampor. 

• Anonym (Trust)
    Anonym (Surt) skrev 2023-08-04 19:36:17 följande:

Har flera väninnor som har varit otrogna, även jag själv i slutet av en relation, även den partnern var otrogen mot mig i början, har också en vän som blivit bedragen, själv varit den vid sidan av och också ovetandes varit den vid sidan av en gång. Ja, har inte mycket tilltro när det gäller trohet i förhållanden längre. 

Det är så jag känner också. Den där tilltron att vara trogen i förhållanden har fått sig en ordentlig törn. Är inte endast pga det denna mannen berättat, utan också det jag har varit med om när jag nu dejtat under det senaste året. 
  • Tecum

Svårt att svara på men jag känner inte till någon otrohet i min vänkrets och inga rykten om otrohet i de separationer som skett.

Tror att det beror på i vilka kretsar man rör sig hur vanligt det är. Men ni som tror att 80% är otrogna bör kanske  fundera på vilka ni umgås med... 

Svar på tråden Hur vanligt är otrohet i er umgängeskrets?