• Lillfiltis

    Fjärde barnet - ALLT är annorlunda

    Hej på er.
    Jag väntar mitt fjärde barn och den här gången känner jag inte igen någonting nästan. 
    Jag vet såklart att alla graviditeter är olika men jag är sååååå annorlunda!

    Ända sedan v 10-11 har jag känt mig höggravid. Extrem matthet, extremt otymplig och stor. Kan absolut inte gå en trapp utan att flåsa ihjäl mig. Kan inte böja mig över magen för att knyta skor ect. Kan inte vända på mig i sängen utan att det gör ont. Nästan allt är besvärligt.

    Jag blev sjukt stor om magen snabbt. Den runda formen kom redan från början och magen känns som den ska sprängas in ifrån. Jämfört med tidigare graviditeter ser jag ut att vara i v 25-30. Nu är jag i v 18. Tidigare har man sagt att jag har livmodern långt bak och bär barnet närmre ryggraden. Nu då? Har livmodern flyttat på sig och jag bär längre ut? xD

    Inga fosterrörelser än. Har känt tidigt med alla de andra, känt utanpå magen vid den här tiden. Moderkakan i framvägg denna gång? Har gjort tre UL och ingen av dem har nämnt något.

    Äter järn pga lågt värde, den enda skillnaden det gör är att jag inte är yrslig längre. Alla andra symptom är kvar.

    Jag vet inte vad jag vill med detta. Är bara så trött.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-08-03 13:49
    Har också haft väldigt ont i magen ofta, jag är inte förstoppad och jag har inga sjukdomar.

Svar på tråden Fjärde barnet - ALLT är annorlunda