• Anonym (Hur?)

    Funderar på ivf. Har lite frågor.

    Hej

    Jag funderar på detta med ivf. Det är nya tankar och har dykt upp för jag är singel, har varit det rätt länge och är nöjd så. Men jag vill ha barn och jag är lite över 30 och jag vill inte stressa framöver även om jag skaffar mig en partner. 


    Vill inte ragga på krogen eller ta någon random, jag vill göra det på klinik. 


    Jag har alla förutsättningar, jag är nära min familj, jag har god ekonomi, jag är frisk och pigg. Jag har många manliga förebilder som mitt barn kan få osv. 


    Jag har förstått det som att de väljer en donator med mina färger så att säga, så att barnet blir så likt mig som möjligt.


    Men om jag skaffar ett barn först, finns möjlighet att använda samma donator till ett ev syskon? 


    Hur lång tid tar det ungefär från första mötet tills att man får göra ett ivf? Antar att privat alternativ går snabbare? 


    Vilka ställen rekommenderar ni? Jag kan resa, mitt jobb är inte platsbundet som så, kan vara borta minst en v iaf och säkert lite till ändå, när det är särskilda skäl. 


     

Svar på tråden Funderar på ivf. Har lite frågor.