• RaYzLeR

Gillar ni reklamkanaler?

Gillar ni kanaler som sänder reklam? Själv så är jag rökare så jag tar en rökpaus vid varje reklamavbrott.

Nu är det såhär att SVT1 sänder en bra film ikväll som heter Looper kl 22.50.

Problemet med SVT är att dom ej har reklamavbrott, så jag kommer att missa delar av filmen när jag är ute och röker! 🙁

• Svar på tråden Gillar ni reklamkanaler?
  • Tecum

Eftersom du slipper reklamen tar filmen fortare slut och du kan vänta till efteråt med att röka.

Jag tycker inte om reklamkanaler och tittar aldrig på de filmer de visar. Ser bara film på SVT. I just filmer är avbrotten mest irriterande, man har just levt sig in i handlingen men så... Och dessutom blir filmerna onödigt långa, särskilt störande i kvällsfilmer för oss kvällströtta.

• Magical
    RaYzLeR skrev 2023-07-31 18:45:44 följande:
    Gillar ni reklamkanaler?

Gillar ni kanaler som sänder reklam? Själv så är jag rökare så jag tar en rökpaus vid varje reklamavbrott.

Nu är det såhär att SVT1 sänder en bra film ikväll som heter Looper kl 22.50.

Problemet med SVT är att dom ej har reklamavbrott, så jag kommer att missa delar av filmen när jag är ute och röker! 🙁

Ursäkta men hur kan det vara ett problem. 
    Finns den på svtplay kan du pausa filmen, dessutom. 
  • flygrl

Röker gör jag inte men en paus kan behövas nån gång ibland ändå så reklampauserna stör mig inte så mycket. Nu kan jag iofs pausa och spola i min digitalbox så då kan jag pausa även filmer utan reklamavbrott. Fast mest kollar jag ju streamat typ SVT Play, CMore, Viaplay osv. och då slipper jag ju reklamen helt.

Har du ingen möjlighet kolla filmen så du kan pausa när du vill, TS? 😉

• Summersun

Jag har nästan aldrig tyckt att reklamen är något störande. Visst kan det vara lite tråkigt när man är mitt uppe i en bra film eller ett TV-program, men jag ser det mer som en stund för att kunna ta en paus, prata med familjen och reflektera över det man sett. Dock ser jag faktiskt inte så mycket på "vanlig TV" nu när man har skaffat andra streamingtjänster där det inte är reklam, men skulle inte störa att ha kortare reklamavbrott ibland.

• Aniiee

Reklamkanaler? 

VEM FAAAAAAN tittar på linjär tv år 2023? =P

Ask them for their thoughts rather than assume, and when they speak, listen.
  • Tecum
    Aniiee skrev 2023-08-08 22:07:54 följande:

Reklamkanaler? 

VEM FAAAAAAN tittar på linjär tv år 2023? =P

Jag! Hopplöst gammalmodig gubbstrutt...

Fast ärligt talat tittar jag inte mycket på TV alls, varken linjär eller streamad. Det är som att intresset minskar i takt med att utbudet ökar.
  • RaYzLeR
    Tecum skrev 2023-08-09 10:46:12 följande:
    Jag! Hopplöst gammalmodig gubbstrutt...

Fast ärligt talat tittar jag inte mycket på TV alls, varken linjär eller streamad. Det är som att intresset minskar i takt med att utbudet ökar.
    Jag gör. Jag är en 40-årig gubbe utan bredband. Jag har bara mobilsurf på 100 gb i månaden. Det räcker inte långt när man ska streama i HD. 🙂
Svar på tråden Gillar ni reklamkanaler?