Barnens pappa har träffat en ny
Barnens pappa och jag delade på oss för 2 år sedan. Vi har haft en god relation hela tiden men nu känner jag att jag tröttnat.
Han är nu inne på sin tredje relation på ett år och nu kommer vi till elefanten i rummet. Han har gått och skaffat sig ett långdistansförhållande. Jag har idiotförklarat honom med stora bokstäver för om han inte kan hålla ihop ett förhållande på nära håll hur ska ha då lyckas med ett distans (30 mil emellan)? Han säger själv att det kanske är det som krävs för att han ska kunna ha en relation. Är dessutom egen företagare och jobbar intensivt mellan mars-nov.
Han drog in våra barn i relationen allra första gången hon var på besök i våras och det är väl det jag är mest förbannad över. Han sa till dem att en "vän" skulle komma på besök men två tonårstjejer är väl inte dummare än att de fattar och var oerhört obekväma i situationen. De säger inte ett knyst till mig om henne när jag vet att hon är på besök utan jag får dra orden ur dem eller höra saker från hans brors sambo som pratat med dem om saken.
Jag vägrar träffa henne och det har han än så länge respekterat men en vacker dag springer jag väl på dem i affären. Han har dragit runt henne på alla möjliga ställen de 3 tillfällen hon varit här och i stort sett alla som står honom närmast har träffat henne. Är jag en fåntratt som tycker att hela situationen är jobbig och inte vill träffa henne? Grundar sig väl i att jag känner mig lite övergiven då i stort sett allt umgänge försvann efter att vår samborelation avslutades då vi mest umgicks med hans stora nätverk och att en ny kvinna nu kommer och tar över... Allt hade varit så mycket lättare om jag hatade honom men jag gör ju inte det...
Snälla ge mig råd hur jag ska hantera situationen!