• Anonym (Luttrad)

Sex utan närhet eller närhet utan sex?

Vad är värst: Närhet utan sex, eller sex utan närhet?

Ponera att ni lever ett i övrigt bra liv tillsammans, men i ena fallet får du mycket närhet och ömhet men sex blir det alldeles för sällan.
    I andra fallet lever du med en partner som bara visar närhet och ömhet i samband med sex, men då är det bra.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Sex utan närhet eller närhet utan sex?
  • Anonym (hmmm)

intressant frågeställning, kan inte svara.

• Anonym (hmmm)

men ska bli kul att följa andras svar

• Anonym (Töntigt)

va töntig fråga. Kommer ju bara leda till olika läger som tycker olika.

inget är värre, saknas något är det bådas problem 

• Tecum

Att vilja ha fysisk närhet utan sex är som att visa en svältande en rågad tallrik men förvägra hen att äta.

Men inget av alternativen är bra och det fiktiva paret har en del att jobba med.

• Liberté

Båda är tillräckligt för att skita i det hela och hitta någok som ger en det man vill ha från förhållandet. 

Förstår inte varför folk skulle tillåta det ena eller andra. 

• Anonym (K)

Kan inte vara utan närhet men vill gärna vara utan sex. Älskar att hålla om och krama en man men hatar händer på bröst och rumpa. Känns bara förnedrande. Men att kramas hårt och länge älskar jag.

• Anonym (Wtf)
    Anonym (K) skrev 2023-07-30 16:06:49 följande:

Kan inte vara utan närhet men vill gärna vara utan sex. Älskar att hålla om och krama en man men hatar händer på bröst och rumpa. Känns bara förnedrande. Men att kramas hårt och länge älskar jag.

Du klarar inte av att en man du är tillsammans vill känna på dina bröst och din rumpa? Du kanske ska ha hund istället?
  • Anonym (JP)

Efter att i flera år levt i ett förhållande där båda delar saknas kan jag säga att det jag saknar mest efter lång tid är närhet. Hade jag fått bestämma hade vi haft sex åtminstone 5 gånger i veckan så jag lovar att jag saknar det också. Men att aldrig få någon typ av närhet är knäckande för själen. Inte känna sig älskad och omtyckt. Det är svinjobbigt att gång på gång bli avvisad när det gäller sex men att bli avvisad t.o.m. i en kram är värre. 

Men självklart vill man i den bästa av världar få båda.

• Anonym (m)
    Tecum skrev 2023-07-30 10:48:23 följande:

Att vilja ha fysisk närhet utan sex är som att visa en svältande en rågad tallrik men förvägra hen att äta.

Men inget av alternativen är bra och det fiktiva paret har en del att jobba med.

Håller med, båda alternativen är väldigt dåliga. Men om jag absolut måste välja skulle jag nog säga att sex utan närhet är värre än tvärtom.
  • New  Dawn
    Tecum skrev 2023-07-30 10:48:23 följande:

Om båda föredrar närhet utan sex blir det dock inte så. 
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • Anonym (m)
    New Dawn skrev 2023-08-01 10:53:25 följande:
    Om båda föredrar närhet utan sex blir det dock inte så. 
    Ja, i så fall är det ju inget problem. I ts handlar det dock om att man har sex alldeles för sällan, vilket innebär att någon är missnöjd.
  • New  Dawn
    Anonym (m) skrev 2023-08-01 12:56:51 följande:
    Ja, i så fall är det ju inget problem. I ts handlar det dock om att man har sex alldeles för sällan, vilket innebär att någon är missnöjd.
    Jag uppfattade själva frågeställningen mer generell, men ja, som du säger är ena alternativet uttryckt som det dåliga alternativet. 
    För en annan person kan för mycket sex var det sämsta alternativet. 
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • Freddie K

Helst hade jag velat ha både och, men är jag tvungen att välja så väljer jag sex utan närhet, men det är en svår fråga. 

Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
Svar på tråden Sex utan närhet eller närhet utan sex?