Är koranbränning eller bränning av sk "heliga böcker" verkligen problemet?
Jag tar detta inlägg under "Fritid&Hobby" då jag menar på att religion är inget, ska inte vara, någonting annat ur samhällets synvinkel.
Som rubriken säger så bör vi ställa oss frågan om brännandet av en persons egendom är ett problem snarare än reaktionerna på detta. Jag menar det blir ju aldrig nåt större liv, än mindre ambassadbränningar, när någon "kränker" sk "nationalister" eller "högerextrema" genom att bränna en nations flagga. Eller när någon hånar mitt fotbollslag.
Problemet som jag ser det är knappast att någon bränner sin egendom utan att Sverige och västvärlden förlett migranter från muslimska länder att religion skulle vara någonting heligt eller stå över människans frihet att "hata" religion om hon så känner för det. Fakta är att, åtminstone i Sverige, har vi förpassat religionsutövandet till fritiden som inte ska påverka oskyldiga som inte tror på amsagorna på något sätt. Men med den poltiska agendan om sk "mångfald" så har man lurat migranterna att Sverige skulle vara som deras hemländer.
Kort sagt så ska inte ett modernt samhälle anpassa sig efter fanatiker.