• Anonym (Dumpad)

Att hantera ett uppbrott

Jag vet inte riktigt vad jag vill med detta inlägg, men det gör så ont inombords att jag inte vet vad jag ska ta vägen? Känslan av saknad, tomhet och att känna sig bortvald. Kanske kan nån av er komma med nåt klokt Inspel. Jag matchade med en person som jag var lätt bekant med sen innan. Jag har haft ett gott öga till honom, men han var ju gift. När vi matchade hade han nyligen blivit lämnad av sin fru sen x antal år tillbaka och han hade mått uselt. Vi började dejta och jag var tydlig med att jag inte ville bli någons rebound och tröst. Därför lät jag honom styra tempot i vårt dejtande. Och allt kändes bra, han prioriterade all sin lediga tid med mig och uppvaktade mig och jag kände mig så sedd! Tiden gick och efter ett par månader ville han att jag skulle få träffa del av han släkt.

• Svar på tråden Att hantera ett uppbrott
  • Anonym (Dumpad)

Forts? kort därpå träffas vi ihop på allmän plats med våra barn som leker ihop. Vi är endast vänskapliga mot varandra inför barnen. Han får träffa mina närmsta vänner och allt flyter på otroligt bra! Han frågar om vi ska resa på vissa utflykter ihop under semestern och vi planerar inför detta. Sen går det drygt en vecka där vi inte kan ses, men vi pratar i telefon varje dag och messar lite. När vi ses mot slutet av veckan märker jag att han är lite avtrubba. men tänker att det säkert är pg a han är sliten efter sllt som varit. Vi planerar inför vår kommande resa vi ska göra ihop om ett par dagar, vi är fysiska mot varandra osv. Sen går vi o lägger oss? o mitt i natten bryter han ihop! Säger ledsamt att han är så tom inombord, han vet inte längre vad han känner för mig. Han säger även att han saknar sin familj ? (förtydligande:  men frun vill inte ha tillbaka honom.) Så han lämnar mig mitt i natten efter detta, helt tom och nollställd: vad hände på så få dagar?! Hur kunde han vända så snabbt? Och efter detta har vi knappt hörts av. Och det värsta: en vecka senare var han ute på nätdejtingsidan igen

• Anonym (Dumpad)

Ni som orkar läsa? vad tror ni hände? Kan en människas känslor bara dö ut från en vecka till en annan? Och nästa tanke, HUR kommer jag vidare? Det är så mörkt och ledset inombords. Det kändes ju så
    rätt på många plan, bortsett från att han var nyskild

• Anonym (För tidigt)

Han kastade sig ut i dejtingsvängen alldeles för tidigt, antagligen för att han inte vill vara ensam. Du var tyvärr bara hans rebound. Han tycker säkert om dig, men blev inte förälskad/kär eftersom han inte gjort upp med sitt förflutna.

Att dejta en man som precis lämnat en relation slutar sällan väl. Tyvärr är många män dåliga på att bearbeta det som skett för att kunna gå vidare istället kastar de sig in i något nytt i hopp om att må bättre. Det är bara att glömma och försöka gå vidare även om det så klart gör ont.

• Anonym (Eh)

Men snälla ts, hur tänkte du nu....? Du ville inte bli hans rebound och ändå började du dejta honom! Jag skulle säga att minst ett halvår, helst ett år av att vara singel innan man dejtar en person som haft en mångårig relation. Så det som hände var väldigt enkelt: du var en rebound! Och säkert inte den enda innan han är redo för en relation igen.

• Anonym (Eh)

Och det där med känslor som dör ut på en vecka: det var aldrig på riktigt ts. Han inbillade sig det, men han har inte bearbetat klart och är inte färdig i tanken om att gå vidare med sitt liv. Därför "dog" känslorna, de som aldrig riktigt fanns, oavsett vad han har sagt till dig.

• Anonym (Hmmm ....)

Jag gissar att han verkligen VILLE bli förälskad/ kär i dig och försökte övertyga sig själv att han var det. Men till slut kunde han inte lura sig själv längre då känslorna inte fanns där. Han var inte redo och kommer troligen inte vara det med nästa kvinna heller.

Hoppas du kommer över honom och mår bättre snart. 

• Anonym (Dumpad)

Tror ni det hade blivit samma utfall oavsett vem han hade dejtat? jag försöker tänka att det inte berodde på mig som person? ja ni fattar, självkänslan är som bortblåst just nu. Och ja, jag borde inte ha gett mig in i det hela. Men på nåt sätt inbillade jag mig att allt var äkta utifrån hur han agerade. Tack för era kloka ord! Det hjälper mig! 

• Anonym (Eh)
    Anonym (Dumpad) skrev 2023-07-29 17:07:09 följande:

Tror ni det hade blivit samma utfall oavsett vem han hade dejtat? jag försöker tänka att det inte berodde på mig som person? ja ni fattar, självkänslan är som bortblåst just nu. Och ja, jag borde inte ha gett mig in i det hela. Men på nåt sätt inbillade jag mig att allt var äkta utifrån hur han agerade. Tack för era kloka ord! Det hjälper mig! 

Till 95 % ja. Det finns de som råkar träffa rätt direkt men de allra flesta gör inte det och även om det hade varit rätt person så funkar det kanske inte just då oavsett. Det du ska ta med dig: dejta inte någon som är nysingel i fortsättningen! Han lurade både dig och sig själv så det är bättre om du är vaksam på vilka du ger dig in i kontakt med för det finns så många som tror att de är redo när det egentligen kan vara månader eller år till dess. När du tänker på hans känslor, eller någon annan kille i samma sits, tänk på kor som kommer ut på grönbete. Det är ungefär samma sak.
  • Anonym (Dumpad)

Jag trodde inte ett rebound varade så länge heller. eller att man i det läget involde sin familj osv. Men uppenbarligen är det så. Nästa fundering, varför valde han att lämna för att ge sig vidare ut på nätdejtingen? För att få en ny kick? Jag fick inte den uppfattningen av honom som kille utan väldigt snäll och omtänksam. Fram till att han valde att dumpa mig. 

• Anonym (000)
    Anonym (Dumpad) skrev 2023-07-30 19:16:54 följande:

Jag trodde inte ett rebound varade så länge heller. eller att man i det läget involde sin familj osv. Men uppenbarligen är det så. Nästa fundering, varför valde han att lämna för att ge sig vidare ut på nätdejtingen? För att få en ny kick? Jag fick inte den uppfattningen av honom som kille utan väldigt snäll och omtänksam. Fram till att han valde att dumpa mig. 

Han ville nog mer än han vara redo för, helt enkelt. Kanske trodde han t.o.m att om han gjorde allt det där, så skulle det funka. 
    Han är vise just nu, och han behöver reda upp inom sig hur han ska ha sitt liv. Du är inte varken orsak till det som hände, eller lösningen. Han kan bara ordna upp detta med sig själv.
    Nätdejting - tja, han kanske har svårt att vara ensam? Behöver bekräftelse? Då kan han få det via lite ytliga kontakter som han vet inte är så seriösa. 
Svar på tråden Att hantera ett uppbrott