• lillyzaphir

Hjälp med namn till tvillingar

Hej! Detta blir nog en längre text men känner att det blir bäst så hehe. Vi väntar bebis #3 och #4 som förväntas komma i oktoberGlad Tvillingarna är en flicka och en pojke. Vi har sedan tidigare en dotter född -17 och en son född -19. Jag har alltid varit ganska petig med namn men vid mina tidigare graviditeter lyckades vi ändå välja namn direkt efter att vi fick veta könen. Nu är jag i vecka 30 och vi har fortfarande ingen aning om vad tvillingarna ska heta. Vi är ute efter balkan namn då jag och min man är därifrån (Albanien & Montenegro), svenska namn funkar också. Gärna inte super utländska men inte heller super svenska. Våra barn heter Luana Juni och Aldin Valentino. Namn som vi har på listan är:
    Pojke: Rio, Emre, Emin, Mirza, Benjamin, Loke, Noah, Kit 
    Flicka: Selina/Celina, Medina/Madina, Lea, Anella/Adella, Selma, Verona 

Innan vi visste att det var tvillingar så var planen att om det var en flicka skulle hon heta Celina och om det var en pojke Emre. Nu när vi vet att det är två känns det dock fel då de namnen inte riktigt passar ihop, och celina känns lite fel till vårt efternamn (zaphir, uttalas safir) då det låter lite bill och bull? Nu snurrar det så mycket i huvudet och barnen kommer snartTyst Planen just nu är EVENTUELLT att det blir Lea och Kit.... Lea och Luana ger mig dock samma bill och bull känsla. Jag har också alltid älskat namnen noah och emre och hade väldigt gärna använt de, även juni men det är ju storasysters mellannamn så blir kanske lite konstigt? Ja som ni säkert märker så är det mycket osäkerhet kring namnen. Så frågan är - vad tycker ni om dessa namn? Hur hade ni parat ihop det? Ni får gärna ge tips på andra namn eller sätta ihop tips på för- och mellannamn kombo. Tänk på att de ska passa till syskonens namn. Nu håller jag tummarna för många spännande svar. Tack på förhand!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-07-26 21:51
    Vill även tillägga att många säkert kommer hata namnen då vissa är lite unika, men kom gärna med helt nya och spontana förslag isåfall!

• Svar på tråden Hjälp med namn till tvillingar
  • Simona Begovic

Så kul med tvillingar! Alla namne va fina. Fastnade precis som du för Noah och Emre. Lea och Kit va så fint på tvillingar men tycker inte du sk ta det då du har rätt om rimmet med Lea och Luana. Kanske Emre och Adella? Eller Noah och Emira istället för Emre. 
    själv hade jag nog valt Noah Kit eller Noah Emre, men Noah först då jag planerar att använda de om jag bär en pojke. Kit va ju väldigt unikt, gillade det. Selma är gulligt men bli väll lite samma som selina då? Nä, Lea hade jag tagit ifall du kommer över känslan att namnen är för lika. Annars tycker jag Adella va vackrast! Namn du kanske hade gillat är 
    Anastasio 
    Adam
    Alexi 
    Adessa 
    Vanessa 

Sre?no sada! 

• Anonym (lillysäventyr)

Synd att du heter Lilly annars hade de passat väldigt bra, blir ju extra lätt att rekommendera namnet när man själv också heter det. Flört Håller med Simonas svar att Kit var väldigt fint och passar till syskonen. Luana Aldin och Kit låter väldigt fint. Då är det bara sista tösen som ska ha ett namn. Blir väll inte så värst konstigt egentligen om du tar storasysters mellannamn? Selma och Kit låter fint. Noa utan H är fint. Benjamin men kallas emin? Tycker iallafall att Lea och Luana är alldeles för likt, du vill inte ha det. 

• lillyzaphir
    Simona Begovic skrev 2023-07-26 22:18:46 följande:

Så kul med tvillingar! Alla namne va fina. Fastnade precis som du för Noah och Emre. Lea och Kit va så fint på tvillingar men tycker inte du sk ta det då du har rätt om rimmet med Lea och Luana. Kanske Emre och Adella? Eller Noah och Emira istället för Emre. 
    själv hade jag nog valt Noah Kit eller Noah Emre, men Noah först då jag planerar att använda de om jag bär en pojke. Kit va ju väldigt unikt, gillade det. Selma är gulligt men bli väll lite samma som selina då? Nä, Lea hade jag tagit ifall du kommer över känslan att namnen är för lika. Annars tycker jag Adella va vackrast! Namn du kanske hade gillat är 
    Anastasio 
    Adam
    Alexi 
    Adessa 
    Vanessa 

Sre?no sada! 

Alexi heter tyvärr min bror annars hade vi tagit det. Adessa blev en ny favorit!!!
  • trollhona
    lillyzaphir skrev 2023-07-26 21:47:03 följande:
    Hjälp med namn till tvillingar

Hej! Detta blir nog en längre text men känner att det blir bäst så hehe. Vi väntar bebis #3 och #4 som förväntas komma i oktoberGlad Tvillingarna är en flicka och en pojke. Vi har sedan tidigare en dotter född -17 och en son född -19. Jag har alltid varit ganska petig med namn men vid mina tidigare graviditeter lyckades vi ändå välja namn direkt efter att vi fick veta könen. Nu är jag i vecka 30 och vi har fortfarande ingen aning om vad tvillingarna ska heta. Vi är ute efter balkan namn då jag och min man är därifrån (Albanien & Montenegro), svenska namn funkar också. Gärna inte super utländska men inte heller super svenska. Våra barn heter Luana Juni och Aldin Valentino. Namn som vi har på listan är:
    Pojke: Rio, Emre, Emin, Mirza, Benjamin, Loke, Noah, Kit 
    Flicka: Selina/Celina, Medina/Madina, Lea, Anella/Adella, Selma, Verona 

Innan vi visste att det var tvillingar så var planen att om det var en flicka skulle hon heta Celina och om det var en pojke Emre. Nu när vi vet att det är två känns det dock fel då de namnen inte riktigt passar ihop, och celina känns lite fel till vårt efternamn (zaphir, uttalas safir) då det låter lite bill och bull? Nu snurrar det så mycket i huvudet och barnen kommer snartTyst Planen just nu är EVENTUELLT att det blir Lea och Kit.... Lea och Luana ger mig dock samma bill och bull känsla. Jag har också alltid älskat namnen noah och emre och hade väldigt gärna använt de, även juni men det är ju storasysters mellannamn så blir kanske lite konstigt? Ja som ni säkert märker så är det mycket osäkerhet kring namnen. Så frågan är - vad tycker ni om dessa namn? Hur hade ni parat ihop det? Ni får gärna ge tips på andra namn eller sätta ihop tips på för- och mellannamn kombo. Tänk på att de ska passa till syskonens namn. Nu håller jag tummarna för många spännande svar. Tack på förhand!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-07-26 21:51
    Vill även tillägga att många säkert kommer hata namnen då vissa är lite unika, men kom gärna med helt nya och spontana förslag isåfall!

Tycker att Selma och Noah var väldigt fint ihop. Men även Benjamin är fint namn.
    Tips kanske skulle kunna vara Amelia Danica Lilijana Milea Maja
    Luka Milo Sava Denis Filip Tomas
  • Blue Waffle

Jag gillar Noah och Lea, tycker de låter fint ihop.

Alternativ Emilia fungerar med många av killnamnen, Emilia och Noah eller Emilia och Emre om du vill ha två på samma bokstav, Vad tror du om Jonah eller Viktor? tex Jonah och Verona / Viktor och Verona 

• lillyzaphir
    Blue Waffle skrev 2023-07-28 20:28:59 följande:

Jag gillar Noah och Lea, tycker de låter fint ihop.

Alternativ Emilia fungerar med många av killnamnen, Emilia och Noah eller Emilia och Emre om du vill ha två på samma bokstav, Vad tror du om Jonah eller Viktor? tex Jonah och Verona / Viktor och Verona 

Viktor och Verona låt jättefint! Tack!! Ska ta upp viktor med min man
  • lillyzaphir
    race race skrev 2023-07-28 18:24:58 följande:

Varför inte Noah och Verona? 

De låter väldigt fint tillsammans, tror dock att vi ska ta Adessa till tjejen. Vad tycker du om Noah och Adessa?
  • lillyzaphir
    trollhona skrev 2023-07-28 18:09:24 följande:
    Tycker att Selma och Noah var väldigt fint ihop. Men även Benjamin är fint namn.
    Tips kanske skulle kunna vara Amelia Danica Lilijana Milea Maja
    Luka Milo Sava Denis Filip Tomas
    Har tyvärr redan amelia, filip, tomas och denis i familjen, annars hade vi övervägt något av dem alla namnen är väldigt fina. Luka tyckte jag var ju fint, tror vi ska döpa flickan till Adessa. Luka och Adessa lät väldigt fint tycker jag. Gillar maja men gillar stavningen maya eller maia mer. Meya/Meia tycker jag låter väldigt fint också vad tycker du om det, kanske som mellannamn?
  • Hjelm

Jag tycker att t.ex. Aron och Mirjam, Selma och Fingal eller Pontus och Marina är roliga namn till tvillingar. För då har de även namnsdag på samma dag

• race race
    lillyzaphir skrev 2023-07-30 22:31:24 följande:
    De låter väldigt fint tillsammans, tror dock att vi ska ta Adessa till tjejen. Vad tycker du om Noah och Adessa?
    Också fint. Men klingar inte riktigt lika bra. Vad sägs om Benjamin och Adessa? 
  • trollhona
    lillyzaphir skrev 2023-07-30 22:34:39 följande:
    Har tyvärr redan amelia, filip, tomas och denis i familjen, annars hade vi övervägt något av dem alla namnen är väldigt fina. Luka tyckte jag var ju fint, tror vi ska döpa flickan till Adessa. Luka och Adessa lät väldigt fint tycker jag. Gillar maja men gillar stavningen maya eller maia mer. Meya/Meia tycker jag låter väldigt fint också vad tycker du om det, kanske som mellannamn?
    Adessa och Luka låter fint ihop, har gullig klang.
    Maia är en stavning som är cool tycker jag.
    Adessa Maia Zaphir & Luka Noah Zaphir kan ju bli bra
  • lillyzaphir
    race race skrev 2023-08-01 07:47:28 följande:
    Också fint. Men klingar inte riktigt lika bra. Vad sägs om Benjamin och Adessa? 
    Hmm ja jag håller med. Gillar initialerna B och A tillsammans! Gud vad svårt
  • lillyzaphir
    trollhona skrev 2023-08-04 20:33:30 följande:
    Adessa och Luka låter fint ihop, har gullig klang.
    Maia är en stavning som är cool tycker jag.
    Adessa Maia Zaphir & Luka Noah Zaphir kan ju bli bra
    Denna kombination var jättefin! Tror detta kan bli vinnaren Skrattande
  • trollhona
    lillyzaphir skrev 2023-08-12 23:46:05 följande:
    Denna kombination var jättefin! Tror detta kan bli vinnaren Skrattande
    Superb, då är det bara att hoppas på en enkel graviditet och snabb förlossning Skrattande
Svar på tråden Hjälp med namn till tvillingar