Hjälp med namn till tvillingar
Hej! Detta blir nog en längre text men känner att det blir bäst så hehe. Vi väntar bebis #3 och #4 som förväntas komma i oktober Tvillingarna är en flicka och en pojke. Vi har sedan tidigare en dotter född -17 och en son född -19. Jag har alltid varit ganska petig med namn men vid mina tidigare graviditeter lyckades vi ändå välja namn direkt efter att vi fick veta könen. Nu är jag i vecka 30 och vi har fortfarande ingen aning om vad tvillingarna ska heta. Vi är ute efter balkan namn då jag och min man är därifrån (Albanien & Montenegro), svenska namn funkar också. Gärna inte super utländska men inte heller super svenska. Våra barn heter Luana Juni och Aldin Valentino. Namn som vi har på listan är:
Pojke: Rio, Emre, Emin, Mirza, Benjamin, Loke, Noah, Kit
Flicka: Selina/Celina, Medina/Madina, Lea, Anella/Adella, Selma, Verona
Innan vi visste att det var tvillingar så var planen att om det var en flicka skulle hon heta Celina och om det var en pojke Emre. Nu när vi vet att det är två känns det dock fel då de namnen inte riktigt passar ihop, och celina känns lite fel till vårt efternamn (zaphir, uttalas safir) då det låter lite bill och bull? Nu snurrar det så mycket i huvudet och barnen kommer snart Planen just nu är EVENTUELLT att det blir Lea och Kit.... Lea och Luana ger mig dock samma bill och bull känsla. Jag har också alltid älskat namnen noah och emre och hade väldigt gärna använt de, även juni men det är ju storasysters mellannamn så blir kanske lite konstigt? Ja som ni säkert märker så är det mycket osäkerhet kring namnen. Så frågan är - vad tycker ni om dessa namn? Hur hade ni parat ihop det? Ni får gärna ge tips på andra namn eller sätta ihop tips på för- och mellannamn kombo. Tänk på att de ska passa till syskonens namn. Nu håller jag tummarna för många spännande svar. Tack på förhand!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-07-26 21:51
Vill även tillägga att många säkert kommer hata namnen då vissa är lite unika, men kom gärna med helt nya och spontana förslag isåfall!