• diablo78

Gravid 11 dagar sen mens?

Jag har nu gått över med 11 dagar sen  min mens skulle ha kommit. Har tagit ett clearblue teat men gjorde det på eftermiddagen och de visade negativt.
    Kan det ha varit så att jag tog det försent på dagen?
    Ska jag göra ett nytt test och göra det direkt på morgonen?
    Mensen har aldrig varit sen innan!

• Svar på tråden Gravid 11 dagar sen mens?
  • Waiflu

Gravid test ska visa rätt svar från den dagen mensen skulle ha kommit. Så du låter inte så gravid.

Antingen sen eller hoppade kroppen över mensen den här gången eller super sen. Om du är fortfarande skeptiskt kan du köra ett till test så får du negativt 2 gånger kan du nog känna dig säker.

• Maymom

Får du inte positivt test är det nog senare ÄL, utebliven ÄL eller med tanke på att tråden ligger i 40+ så skulle det kunna ha att göra med att du går in i förklimakteriet, men det är ju lite tidigt att dra den slutsatsen.

• Anonym (Old)

Testet borde visa rätt så jag skulle inte oroa mig nämnvärt, men du kan ju ta ett test på morgonen för säkerhets skull. Vid 40+ så är det inget konstigt att cyklerna ändras, ägglossning uteblir mm mm. 

• svansmamman

Jag säger som övriga, du hade sen alternativt utebliven äl. Mensen kan bara vara sen om man är gravid, annars kommer den när den ska. Om du är så pass många dagar efter BIM (beräknad icke-mens) som du säger skulle ett sådant test visa positivt under hela dagen vid en graviditet. Med stigande ålder är det vanligt att cykeln förändras. Jag hade inte slösat fler dyra tester om jag var du utan bara väntat. Har ingen mens kommit på några veckor kan du alltid testa igen. 

Svar på tråden Gravid 11 dagar sen mens?