• Mammut1980

    Möjligen en liten mars bebis

    Jag tog två gravid test med en vecka emellan . Båda visade starkt plus och då var det inte taget på morgonen utan mitt på dagen.
    Vi har redan tre barn eller den äldsta är 20 och yngsta 15. 
    Vi kände oss färdiga så det första jag gjorde var att boka tid för abort men nu när jag fick en tid 2 veckor bort så har jag blivit fäst vid detta möjliga bebis .
    För jag har lite oroligheter att detta är en sken dräktighet . Hur stor chans är det ? 

    Har sagt till min man att jag börjar vilja behålla . Jag har inte bokat av min tid då jag vill veta om jag är gravid eller inte .
    Sedan vet jag inte hur min man känner riktigt . Jag har sagt vad jag tycker lite grann .  Men han har inte sagt mer än att vi blir gammla föräldrar han är 44 jag är 42 .och hälso risken ökar men många skaffar sig första vid 40+ varför kan vi inte . besöket som är nu en vecka bort 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-07-24 07:14
    Vi vet mer efter besöket, men vi har en vecka till att prata vilket är bra. Min man följer med mig till besöket vilket jag är då bli det mer verkligen för honom.
    Kan vi göra det här? var så länge sedan vi var små barns föräldrar och håller tummarna att det är en frisk bebis .

    Är jag självisk att vilja behålla denna möjliga bebis nu när nästan alla barn är hemmflyttade .

  • Svar på tråden Möjligen en liten mars bebis
  • Sol83

    Är det plus så är det, du är gravid. Ja ni måste tala ordentligt med varandra . Vill du behålla får du kanske vara beredd på att bli ensamstående, han kan ju känna sig klar. Men, har ni inte skyddat er ? 42 är det många som fortfarande blir gravida. 


    Jag själv är 40, och på fredag ska jag bli mamma åt vårt andra barn med snitt. Måste säga jag hade mer besvär förra graviditeten då jag var 31, så det behöver inte betyda mer hälsoproblem för man är lite äldre. Anledningen till snittet har ingenting med min ålder att göra, väntar stor bebis och har litet bäcken , var samma förra gången.

  • Mammut1980

    Har besök hos mödravården nu på måndag . Första tanken var ju abort men nu börjar jag vilja behålla bebis och min man verkar med på idén. 
    Men nu börjar jag tänka på saker som tänk om jag inte är gravid utan det är ett försteg till klimakteriet eller något annat. (googlat inte bra jag vet )
    Jag kommer bli så ledsen om det är fallet .
    Har börjat titta på bebiskläder och kollat blocket efter en bra barnvagn mm 
    Hur vanligt är det att få falsk posetivt gravtest två gg med en veckas mellanrum?
    Jag har så svårt att sova och mår piss av dessa tankar .  

  • Let it Rain
    Mammut1980 skrev 2023-07-29 15:31:13 följande:

    Har besök hos mödravården nu på måndag . Första tanken var ju abort men nu börjar jag vilja behålla bebis och min man verkar med på idén. 
    Men nu börjar jag tänka på saker som tänk om jag inte är gravid utan det är ett försteg till klimakteriet eller något annat. (googlat inte bra jag vet )
    Jag kommer bli så ledsen om det är fallet .
    Har börjat titta på bebiskläder och kollat blocket efter en bra barnvagn mm 
    Hur vanligt är det att få falsk posetivt gravtest två gg med en veckas mellanrum?
    Jag har så svårt att sova och mår piss av dessa tankar .  


    Att det skulle visa falskt positivt behöver du inte ens bekymra dig om, det är såklart positivt om det visar det och i synnerhet två ggr. Det enda är väl att risken för missfall ökar enormt i vår ålder. 

    Jag är själv 44 och gravid nu på naturlig väg. 


     

  • Mammut1980
    Mammut1980 skrev 2023-07-24 06:54:48 följande:
    Möjligen en liten mars bebis

    Jag tog två gravid test med en vecka emellan . Båda visade starkt plus och då var det inte taget på morgonen utan mitt på dagen.
    Vi har redan tre barn eller den äldsta är 20 och yngsta 15. 
    Vi kände oss färdiga så det första jag gjorde var att boka tid för abort men nu när jag fick en tid 2 veckor bort så har jag blivit fäst vid detta möjliga bebis .
    För jag har lite oroligheter att detta är en sken dräktighet . Hur stor chans är det ? 

    Har sagt till min man att jag börjar vilja behålla . Jag har inte bokat av min tid då jag vill veta om jag är gravid eller inte .
    Sedan vet jag inte hur min man känner riktigt . Jag har sagt vad jag tycker lite grann .  Men han har inte sagt mer än att vi blir gammla föräldrar han är 44 jag är 42 .och hälso risken ökar men många skaffar sig första vid 40+ varför kan vi inte . besöket som är nu en vecka bort 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-07-24 07:14
    Vi vet mer efter besöket, men vi har en vecka till att prata vilket är bra. Min man följer med mig till besöket vilket jag är då bli det mer verkligen för honom.
    Kan vi göra det här? var så länge sedan vi var små barns föräldrar och håller tummarna att det är en frisk bebis .

    Är jag självisk att vilja behålla denna möjliga bebis nu när nästan alla barn är hemmflyttade .


    Jag är 7 veckor och allt såg bra ut så här tidigt, håller tummarna att den vill stanna hela resan fram till bf 19mars
  • Emmy K

    Jag är 45 och min man är 35. Vårt barn är beräknat 19 feb och allt ser bra ut på kub. Detta blir mitt femte barn men hans första. Mina barn är mellan 15 och 19 år gamla. 


    Vi hade missfall i februari men blev gravida naturligt igen efter två cykler. Han hoppas redan på att jag ska hinna ordna ett syskon senare. Är tacksam för en god äggreserv men vet inte om jag orkar igen. Detta är en jobbig graviditet jämfört med mina tidigare. 

  • Orkidé8181
    Emmy K skrev 2023-08-20 20:07:13 följande:

    Jag är 45 och min man är 35. Vårt barn är beräknat 19 feb och allt ser bra ut på kub. Detta blir mitt femte barn men hans första. Mina barn är mellan 15 och 19 år gamla. 


    Vi hade missfall i februari men blev gravida naturligt igen efter två cykler. Han hoppas redan på att jag ska hinna ordna ett syskon senare. Är tacksam för en god äggreserv men vet inte om jag orkar igen. Detta är en jobbig graviditet jämfört med mina tidigare. 


    hamnade här och ser att vi har samma BF, är också beräknad 19/2 och min sambo är 10 år yngre?
    jag kommer precis hinna fylla 43 😊

    har också barn sedan tidigare, hur mår du? 
  • Mammut1980

    Va bra att allt såg bra ut på kub . Har kub den 12 sep och är lite orolig .
    Denna graviditet är så mycket jobbigare än dom förra men då var jag runt 21-26 år . 
    Mina barn är absolut inte nöjda med ett syskon och jag kan faktiskt inte säga att min man är speciellt glad för det heller . Han har inte berättat något om dem blivande bebisen för hans sida av familjen 
    Men jag kunde inte göra en abort det skulle vara värre psykiskt för mig . 
    Det gör att jag känner mig en smula ensam i denna graviditet .

    Jag hoppas att jag får positiva svar på kub och att min man då kanske blir lite mer peppad .vet att han är lite orolig för att det ska vara något kromosom fel på denna bebis kanske väntar han på att visa sina känslor och så efter positivt resultat . För varför lägga massa förväntningar och känslor på en bebis som kanske inte föds .

  • Mammut1980

    Gjorde kub nu vid 12 och dom såg avvikelser på huvudet /hjärnan  . Ska träffa ytterligare läkare kl 14 men tyvärr  har jag inga förhoppningar på bättre resultat . 
    Jag som började drömma om Bebis mys och långa barnvagn promenader .Tydligen var det inte i min framtid . Jag kommer inte få min lilla överraskning bebis . Jag är så  ledsen. 

  • Orkidé8181
    Mammut1980 skrev 2023-09-12 13:11:29 följande:

    Gjorde kub nu vid 12 och dom såg avvikelser på huvudet /hjärnan  . Ska träffa ytterligare läkare kl 14 men tyvärr  har jag inga förhoppningar på bättre resultat . 
    Jag som började drömma om Bebis mys och långa barnvagn promenader .Tydligen var det inte i min framtid . Jag kommer inte få min lilla överraskning bebis . Jag är så  ledsen. 


    Men 😢

    Vad sa den andra läkaren?❤️
  • Mammut1980

    Läkaren hittade samma , inte helt utvecklad hjärna gav duagnosen Holoprosencehaly.
    Och det var inte trevligt att läsa om . Tog endå nipt testet fast jag fattar att det redan är över men man kan endå hoppas. 
    Har gråtit sedan jag kom hem , sjukskriver mig från jobbet orkar bara inte.

    Det som var riktigt jobbigt var att min man ansåg inte det nödvändigt att komma till någon av testen
    Fast han hämtade mig efteråt iallafall .

  • Mammut1980
    Mammut1980 skrev 2023-09-13 05:00:43 följande:

    Läkaren hittade samma , inte helt utvecklad hjärna gav duagnosen Holoprosencehaly.
    Och det var inte trevligt att läsa om . Tog endå nipt testet fast jag fattar att det redan är över men man kan endå hoppas. 
    Har gråtit sedan jag kom hem , sjukskriver mig från jobbet orkar bara inte.

    Det som var riktigt jobbigt var att min man ansåg inte det nödvändigt att komma till någon av testen
    Fast han hämtade mig efteråt iallafall .


    Trisomi 13 alltså men vill ha det bekräftat mer innan jag avbryter graviditet 
  • Orkidé8181
    Mammut1980 skrev 2023-09-13 05:00:43 följande:

    Läkaren hittade samma , inte helt utvecklad hjärna gav duagnosen Holoprosencehaly.
    Och det var inte trevligt att läsa om . Tog endå nipt testet fast jag fattar att det redan är över men man kan endå hoppas. 
    Har gråtit sedan jag kom hem , sjukskriver mig från jobbet orkar bara inte.

    Det som var riktigt jobbigt var att min man ansåg inte det nödvändigt att komma till någon av testen
    Fast han hämtade mig efteråt iallafall .


    Men åh vad jobbigt 😢
    beklagar 😢

    vilken vecka är du i? 13? 


    varför ville inte mannen vara med?

  • Mammut1980

    Nu skulle jag snart ha blivit mamma till en liten bebis om allt inte gick så fel . 
    Dom var så snälla på förlossningen och det gick relativt snabbt . 
    Jag såg inte mer av bebis än en  liten fot men det var den vackrast lilla fot jag någonsin sett.

    Jag var sjukskriven en månad efteråt då min sorg var så stor . Det var den 3 oktober bebis föddes ett datum jag aldrig glömmer .
    Jag köpte två armband som representerar bebis . Mars och oktober typ månads armband. 
    Jag kommer alltid sakna min bebis, har många tänk om tankar . 
    Men livet går vidare helt enkelt . 

    Fick aldrig redan på om det var en pojke eller flicka men mina känslor tror det var en pojke 
     
    Lilla Alfred 231003 Älskar dej för evigt . Kram Mamma .

  • Orkidé8181
    Mammut1980 skrev 2024-02-15 22:13:30 följande:

    Nu skulle jag snart ha blivit mamma till en liten bebis om allt inte gick så fel . 
    Dom var så snälla på förlossningen och det gick relativt snabbt . 
    Jag såg inte mer av bebis än en  liten fot men det var den vackrast lilla fot jag någonsin sett.

    Jag var sjukskriven en månad efteråt då min sorg var så stor . Det var den 3 oktober bebis föddes ett datum jag aldrig glömmer .
    Jag köpte två armband som representerar bebis . Mars och oktober typ månads armband. 
    Jag kommer alltid sakna min bebis, har många tänk om tankar . 
    Men livet går vidare helt enkelt . 

    Fick aldrig redan på om det var en pojke eller flicka men mina känslor tror det var en pojke 
     
    Lilla Alfred 231003 Älskar dej för evigt . Kram Mamma .


    Men åh 😢
    nu gråter jag😢❤️ så sorgligt ?

    vad fint med armbanden, men vilken sorg, beklagar verkligen och hoppas att ni trots omständigheterna mår ok även om jag förstår att det är väldigt tungt? framförallt just nu kring BF.

    jag födde vår pojke 2/2 och känns fortfarande helt overkligt, men kan inte tänka mig hur jag skulle tagit mig igenom sorgen om han inte skulle kommit till oss som beräknat?

    stor kram till dig❤️
Svar på tråden Möjligen en liten mars bebis