• Pappanvärmland

    Kontaktförbud gemensam vårdnad

    Hej
    Nu kommer det ett långt inlägg då jag har stora problem med mitt ex. 


    Jag och mitt ex som varit tsm i 12 år men gjorde slut för 3 år sedan försökte igen för ca 6 mån sen. det gick hur bra som helst, vi planerade mycket under semestern som skulle komma, flytt med mera för grabben är bra i sporter och så. 


    jag märkte efter ca 3 månader att hon gömde mobilen så fort det plinga till på Snapchat eller sms, varav jag fråga oj va du vände på mobilen fort, är det någon kille du skriver med. hon blev arg på mig och jag kände mig dum. 
    För ca 7v sen så hade våran grabb poolspel i fotboll då jag upptäckte att mitt ex står från ingenstans och pratar med en skum kille. Ja går fram och frågar vad frågan är och vem han är. De va nån hon bara jobba med sa hon. Men det kändes inte rätt då hon uppförde sig påkommen. det sluta med att efter mkt bråk den dagen att de visa sig hon varit otrogen med denna i flera månader då hon jobbat mån-tors borta samtidigt som denna. Förtvivlad och krossad som jag va sökte jag svar från henne med sms och samtal som hon vägrade svara på. När hon väl gjorde det så va det en ny saga om honom. Jag sökte psykakuten och skrev in mig då jag fick självmordstankar. jag har aldrig mått så dåligt i hela mitt liv. Hon sket totalt i hur ja mådde. Efter en tid så fick jag veta av vänner och bekanta att denna kille använder droger på helgerna. Jag försökte varna henne hela tiden om detta att vi har ett barn ihop, men till slut sa hon att jag tar mina chanser om jag skulle tappa våran son. Så jag gav upp helt Då hon hade noll förståelse för vem denna kille va. Så jag brydde mig enbart om våran son, sluta med att hon lämna inte grabben när han skulle vara hos mig, hon intala våran son en massa saker om mig, när ja ringde honom på hans mobil så stod hon i bakgrunden och skrev på honom så han fick panik, gråt och va helt förstört att mamma sa att han aldrig fick prata med sin pappa när han va hos henne. Jag blev rädd för henne. soc är inblandad i detta nu. för 2v sen så körde hon på mig med sin bil när grabben satt i framsätet och såg allt. Fick till slut grabben. Jag har polisanmält henne två ggr. Har orosanmält henne då hon vägrade lämna grabben så de blev umgängessabotage. Jag är idag livrädd för henne för vad hon är kapabel till. båda Vi två valde att ta våra samtal genom soc så dom kunde framföra dom till oss när vi hade en fråga om grabben. Nu nån dag senare ringde polisen och hon har anmält mig för trakasserier och ansökt om kontaktförbud. Jag är så förstörd så ja vet inte vart jag ska ta vägen. Jag överklagade så klart och förklarade allt att jag va ute efter hennes välmående. 


    min fråga är, vad händer om kontaktförbuden går igenom pga att ja skicka och sms henne om denna kille som håll på med droger och jag ville henne bara hennes välmående. Hon har vänt på allt och fått dom att tro att jag är en psykopa. 

Svar på tråden Kontaktförbud gemensam vårdnad