• Emmmasx

    Igångsättning

    Jag blev igångsatt min förra förlossning 37+0 pga havandeskapsförgiftning och de sydde mig efteråt.

    detta var feb-22 och efter det har jag haft så mycket problem med smärta. de har sytt för generöst och det är alldeles för tight. jag kan inte ha samlag med min sambo vi har försökt flera gånger och pga de har jag enligt läkaren fått vestibulit. Två gånger har vi slutfört och jag är gravid igen..
    har bf i oktober och är så rädd..
    jag har fått hem papper om att ev operera så det kan bli rätt där nere men jag kommer hinna föda innan.
    kan inte ens sitta på toa utan att det spänner där nere..

    ska få gå på samtal hos förlossningen för förlossningsrädsla
    Och när jag var hos läkaren häromdagen o Hon gjorde en vaginal undersökning grät jag av smärta.. detta har gjort mig ännu mer rädd. Det sitter både fysiskt i kroppen och mentalt i huvudet. Jag vill typ inte detta längre.. och jag vägrar kejsarsnitt (sålänge inte läkarna säger där o då under förlossningen att vi måsye för bebisens skull) 
    jag skulle aldrig kunna planera in ett kejsarsnitt iaf. 


    men nu till detta med igångsättning. Jag vill ha ut henne såfort hon är färdigbakad. För mitt typ psyke klarar inte av tanken att få ut henne annars. Jag mår inte bra av det
    min son vägde 3685 när han kom vecka 37+0
    inte stor men inte liten. 


    men jag vill bara ja allt så planerat som möjligt o inte gå längre än jag behöver ?
    vad tror ni om mina chanser? Har någon varit med om liknande???

Svar på tråden Igångsättning