• Anonym (Arg)

Hans ex kräver att han står för en ny bil till henne.

Som titeln låter. Har världens konflikt här hemma mellan mig och min man.

Vi har tre barn under 10. Han har en son som är över 25. Nu håller sonens mamma på och kräver att min man ska sätta in 900000 kr på hennes konto för en kontantinsats till en bil som hon vill köpa. Orsaken är att hon är arg över att sonen valde att bo sista året han gick gymnasiet mestadels hos henne. 

Min man säger att han inte vill göra det men överväger ändå att göra detta av rädsla över att sonen annars bryter med honom. Jag ser det som ren utpressning.

Vad säger ni andra?

• Svar på tråden Hans ex kräver att han står för en ny bil till henne.
  • Anonym (Arg)

Blev en siffra för mycket, menade 90000 kr.

• Anonym (T*o*l)

Nio hundra tusen? 

• Anonym (Arg)
    Anonym (T*o*l) skrev 2023-07-22 00:04:07 följande:

Nio hundra tusen? 

La till det, blev en nolla för mycket. Men 90000 kr.
  • Anonym (T*o*l)

Eller hur...
    Vilken juvel till man. 

• Anonym (Arg)
    Anonym (T*o*l) skrev 2023-07-22 00:07:15 följande:

Eller hur...
    Vilken juvel till man. 

Verkligen! En töntig sådan.
  • Oussama

Hon får arga sig hur hon vill. Varför ska han köpa henne en bil. Hon kan kräva de pengar av hennes son istället (inte för att jag tycker att man ska agera på det sättet mot sin son). Jag ser ingen logik. 

Varför skulle din mans son bryta med honom om din man vägrar betala för bilen?

Betala knte säger jag

• Anonym (T*o*l)
    Anonym (Arg) skrev 2023-07-22 00:07:59 följande:
    Verkligen! En töntig sådan.
    Som vill köpa sin sons umgänge...
    Och en mamma som vill ha betalt för att vara mamma..
    Och du som mpste fråga främlingar på ett forum vad de ycker. 
    Det där är inte  rymdforskning. 
  • Anonym (Arg)
    Oussama skrev 2023-07-22 00:10:15 följande:

Hon får arga sig hur hon vill. Varför ska han köpa henne en bil. Hon kan kräva de pengar av hennes son istället (inte för att jag tycker att man ska agera på det sättet mot sin son). Jag ser ingen logik. 

Varför skulle din mans son bryta med honom om din man vägrar betala för bilen?

Betala knte säger jag

Hon anser att han är skyldig henne pengar för det året. Sen att sonen bodde hos oss på heltid i 1,5 år när han var 12 och uppåt plus att hon har tagit hela barnbidraget sen deras separation när han var liten verkar inte vara något han vågar kontra med.

Jag har insett att sonen anspelar på sin pappas känslor. Får han inte pengar eller hjälp med något livsavgörande så blir han arg och hotar med att lämna.

Jag är så trött på min man. 
  • Anonym (Therese)
    Anonym (Arg) skrev 2023-07-22 00:01:24 följande:
    Hans ex kräver att han står för en ny bil till henne.

Som titeln låter. Har världens konflikt här hemma mellan mig och min man.

Vi har tre barn under 10. Han har en son som är över 25. Nu håller sonens mamma på och kräver att min man ska sätta in 900000 kr på hennes konto för en kontantinsats till en bil som hon vill köpa. Orsaken är att hon är arg över att sonen valde att bo sista året han gick gymnasiet mestadels hos henne. 

Min man säger att han inte vill göra det men överväger ändå att göra detta av rädsla över att sonen annars bryter med honom. Jag ser det som ren utpressning.

Vad säger ni andra?

Alltså. Säg bara nej? Exet får väl grina bäst hon vill. Deras barn är över 25, han är ju ingen bebis direkt. De behöver inte ha nåt mer med varandra att göra. 

Vem skulle, i vuxen ålder, bryta med en förälder över en sån här grej? 

• Anonym (T*o*l)
    Anonym (Arg) skrev 2023-07-22 00:16:57 följande:
    Hon anser att han är skyldig henne pengar för det året. Sen att sonen bodde hos oss på heltid i 1,5 år när han var 12 och uppåt plus att hon har tagit hela barnbidraget sen deras separation när han var liten verkar inte vara något han vågar kontra med.

Jag har insett att sonen anspelar på sin pappas känslor. Får han inte pengar eller hjälp med något livsavgörande så blir han arg och hotar med att lämna.

Jag är så trött på min man. 
    Ja hur tänkte du där? 
    Har han egna pengar så låt han ge 90 000 till exet och begär sedan skilsmässa. 
    Ni verkar  ha dyra vanor och gott ställt  så du kan nog få det ganska bra ändå. Be specifikt om 90 000 till kontantinsats till en bil(?) du med. 
    Lol....
Svar på tråden Hans ex kräver att han står för en ny bil till henne.