Klara av att vara ensam med bebis
Bebisen är 1 mån och sambon kommer behöva resa bort en vecka. Jag vet inte hur jag ska klara mig. Sambon jobbar hemifrån så jag har inte behövt vara ensam mer än några timmar per dag. På nätterna har bebisen kolik och gråter av magsmärtor. Det blir inte mer än ett par timmars sömn. Dagtid sover han väldigt ojämnt. Vissa dagar sover han i sin säng flera timmar i sträck så man hinner laga mat, duscha, städa eller själv sova lite. Andra dagar är han som klistrad på mig och det går som mest att få i sig en banan. Vi är nyinflyttade i en ny stad och har ingen avlastning alls. Min familj bor så långt bort att jag inte kommer kunna åka dit med bebisen. Jag vet inte hur jag ska klara en vecka själv. Ska tvätta upp en mängd kläder, köpa frysrätter och ladda upp med blöjor så jag varken behöver handla eller tvätta. Men det är mer hur jag inte ska ramla ihop av trötthet som oroar mig. Har någon tips för att underlätta att vara helt själv med en bebis som sover dåligt och alltid vill vara i famnen? Behöver pepp inför det här